Mr. Revolver Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 Hejsan Alla! Jag är ny här och detta verkar vara ett kanonbra ställa att skaffa mer information på. Jag har en liten fråga, är det någon som vet om en utbildning i Sverige som är speciallicerad på postproduktion? Jag jobbar i dag i After Effects, och brinner för att lära mig mer, om allt, inte kanske specifikt AE men mer om effecter, greenscren, motion camera osv. Därför undrar jag fall ni har tips på ställen man kan söka sig till 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 Sök dig utomlands. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 Det finns tydligen en högskoleutbildning i Kalmar som har lite av detta, iaf color correction och ja lite annat sånt. Men sen om den är bra är en helt annan sak. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Revolver Posted March 6, 2005 Author Share Posted March 6, 2005 Ja utomlands är ju helt klart ett alternativ. Kollade i Kalmar, men det var inte riktigt det som jag hade tänkt mig. Kanske det finns någon privatskola som utbilder i det. Föresten så kanske Adobe utbildar. Så att man kan bli Certified Expert hos After Effects? någon som vet mer om det. Eller kanske man ska söka någon skola med inriktning på video för att lära sig mer om dessa sakerna. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 Postproduktionen går inte att generalisera, du måste välja en inriktning. åtminstonde om du planerat att jobba professionellt med det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wääuu Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 jag tror att hoffman har utbildningar i green/bluscreen och sånt men deras kurser verkar vara väldigt inriktade på hur man använder olika apparater och steady-grejer och sånt http://www.hofmann.se/workshop/index.htm 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts