swempa Posted March 5, 2005 Share Posted March 5, 2005 Har försökt att lägga in korta effekter i min film, men om jag ska lägga in en effekt så blir det på hela filmen, jag vill bara ha det några sekunder! Hör ska jag göra? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted March 5, 2005 Share Posted March 5, 2005 dela på klippet eller använd keyframes 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swempa Posted March 6, 2005 Author Share Posted March 6, 2005 Hmm... får det inte att fungera! jag förstår inte keyframsen, hur man ska göra för att en effekt ska synas i filmen.. behöver bara några sekunder... (redigerar en konsert). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Man Posted March 6, 2005 Share Posted March 6, 2005 Quck & dirty: Splitta på klippet med där du vill ha effekten, dra och släpp effekten där. Bättre sätt: Lär dej keyframes så har du större kontroll över effekten. Manualen är din vän! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swempa Posted March 6, 2005 Author Share Posted March 6, 2005 Jag förstår inte manualen när det gäller keyframes, och sedan kan jag inte klippa i filmen... kan någon förklara bara hur jag ska göra med keyframes?! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomgrejs Posted March 7, 2005 Share Posted March 7, 2005 på sidan 12 i manualen står det utförligt hur man gör. läs den och du kommer att fatta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts