Jump to content

Döskalle- en skräckkomedi på 11 minuter

dahlström

Recommended Posts

Jörgen är obducent, och han älskar sitt jobb.

Allt är förberett för nattens arbete. Kaffet är varmt och bbjektet, en avsågad människoskalle, är redo att undersökas.

Natten tar en drastisk vändning när saker som borde vara stendöda inte längre är det.

En absurd komedi om vem som är galen. Egentligen.

--------------

Inspelad och klippt under 2011 så den är inte purfärsk direkt, men det vore ändå kul att få feedback på den.

Kul att ni gillade den. Tack så mycket!

@Fesley- vad är det som du inte gillar med ljudet tror du? Jag frågar mest eftersom detta var den första större ljudläggning jag gjorde på egen hand så det vore intressant att veta vad som kan bli bättre till nästa gång.

@Sarista- Jo visst, det stämmer. Jag trodde inte att någon skulle komma ihåg det så jag struntade i att nämna det. Men där hade jag visst fel :)

@Fesley- Centreringen är väl en smaksak, personligen tycker jag det är rätt schysst (se här t.ex.

) så det är ju kul att du börjat konvertera ;). Ang. ljudet så är det burkigt på sina ställen där micken strulade. Vi fick ett störljud som jag har slitit bort i efterhand, vilket tyvärr märks på vissa repliker. Sen har rummet, förövrigt en autentisk övergiven obduktionssal med alla inventarier intakta, sin egen klang som inte var helt optimal. De tyger vi hängde i taket hjälpte en del, men men. Sen är det faktiskt en hel del foley men jag kanske skulle gått mer bananas med det? Det ligger exempelvis ett gevärsskott när kollegan stänger dörren och klassisk "dra-svärdet-ljud" när Jörgen tar sågen.