Jump to content

Recommended Posts

Posted

Aha! Gissade nästan det :-)

Till för att simulera gamla stumfilmer & sånt kan jag föreställa mig?

Jag skulle nog hellre rekomendera att du gör det i exempelvis After Effects eller liknande.

Lika mycket som jag tycker om att klippa ren film i Premiere Pro (6.5:an måste ha kravlat ut ur helvetets sjunde cirkel....) så tycker jag Premiere, både regular & Pro, suger nåt rent kopiöst på både effekter & allt som har med ljud att göra.

Edge Feathern jag hittade i Premiere var katastrofalt ful, & gick inte att förändra mer än amount. :-(

Posted

Det går visst att ändra mer än Amount.

I Effects Control Window, under Video Effects där du lagt Edge Feather, klicka till höger om namnet så får du upp en Setup för Edge Feather.

/Roger

Posted

Det var det jag gjorde! Hm, kan vara nåt vajsing med mitt ex av PPro, inte första gånget det har strulat för mig. Senast roade det sig med att pixellera allt som inte var förrenderat....tog en stund innan jag upptäckte vaffan som krånglade.

Jäjä, jämfört med sina föregångare så jobbar det exemplariskt :-)

Posted

[citat=Christian van Caine]Aha! Gissade nästan det :-)

Lika mycket som jag tycker om att klippa ren film i Premiere Pro (6.5:an måste ha kravlat ut ur helvetets sjunde cirkel....) så tycker jag Premiere, både regular & Pro, suger nåt rent kopiöst på både effekter & allt som har med ljud att göra.

[/citat]

Alltså, jämfört med After Effects så suger Premiere garanterat på effekter. (Dock inte på ljud i det läget)

Men hur förhåller sig Premiere till övriga redigerings program på den fronten egentligen? Ex. AVID Xpress och Final Cut? Är det verkligen sämre, eller jämför du med AE för effekter och för ljud?

Posted

[citat=Christian van Caine]Senast roade det sig med att pixellera allt som inte var förrenderat....tog en stund innan jag upptäckte vaffan som krånglade.[/citat]

Jag gissar på att du fångat film från en Panasonic kamera, tex Panasonic NV-DX100. Stämmer det?

/Roger