Gå till innehåll

edge feather i Premiere Pro


bananskal

Recommended Posts

Aha! Gissade nästan det :-)

Till för att simulera gamla stumfilmer & sånt kan jag föreställa mig?

 

Jag skulle nog hellre rekomendera att du gör det i exempelvis After Effects eller liknande.

Lika mycket som jag tycker om att klippa ren film i Premiere Pro (6.5:an måste ha kravlat ut ur helvetets sjunde cirkel....) så tycker jag Premiere, både regular & Pro, suger nåt rent kopiöst på både effekter & allt som har med ljud att göra.

Edge Feathern jag hittade i Premiere var katastrofalt ful, & gick inte att förändra mer än amount. :-(

Länk till kommentar
Share on other sites

Det var det jag gjorde! Hm, kan vara nåt vajsing med mitt ex av PPro, inte första gånget det har strulat för mig. Senast roade det sig med att pixellera allt som inte var förrenderat....tog en stund innan jag upptäckte vaffan som krånglade.

Jäjä, jämfört med sina föregångare så jobbar det exemplariskt :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Aha! Gissade nästan det :-)

Lika mycket som jag tycker om att klippa ren film i Premiere Pro (6.5:an måste ha kravlat ut ur helvetets sjunde cirkel....) så tycker jag Premiere, både regular & Pro, suger nåt rent kopiöst på både effekter & allt som har med ljud att göra.

[/citat]

 

Alltså, jämfört med After Effects så suger Premiere garanterat på effekter. (Dock inte på ljud i det läget)

Men hur förhåller sig Premiere till övriga redigerings program på den fronten egentligen? Ex. AVID Xpress och Final Cut? Är det verkligen sämre, eller jämför du med AE för effekter och för ljud?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Christian van Caine]Senast roade det sig med att pixellera allt som inte var förrenderat....tog en stund innan jag upptäckte vaffan som krånglade.[/citat]

Jag gissar på att du fångat film från en Panasonic kamera, tex Panasonic NV-DX100. Stämmer det?

 

/Roger

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...