Gå till innehåll

IRON - on sex positive hardcore punk (04:10)


ericpe

Recommended Posts

 

Ett kort videoporträtt om hardcore punk-bandet IRON från Malmö.

 

Jag ville pröva göra något i dokumentär-formatet för se hur väl jag kunde klara av det.

Iron är ett vegan straight edge-band som sjunger mycket om politik i sina låtar, så jag kände att det vore intressant att låta dem uttrycka sig i något annat medium än musik.

 

Säg gärna vad ni tycker.

 

//eric

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker den var väldigt bra, blev positivt överraskad över hur proffsigt gjord den var. Fint foto, bra ljud och allt som allt kändes det genomtänkt!

Tack så mycket. Kände verkligen att ljudupptagningen skulle va det som fick filmen att bära eller brista, så jag gjorde mitt bästa för att få det så cleant och bra som möjligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

välregisserad! idén skulle absolut hålla för en längre version också, vilket jag tycke ni borde satsa på. då skulle ni kunna bygga vidare på ert sätt att fota och berätta. ngt att tänka på dock: har man undertexter, bör (måste) man se till att dessa är korrekturlästa så långt som möjligt. nu är engelskan ngt "svajig". trots det,

bra jobbat!

Jag kan inte ta ansvar för engelskan i subsen då jag lät nämligen Thomas (personen som blir intervjuad) själv skriva översättningen. Jag ville att det skulle vara hans egna ord även i texten så jag överlämnade det till honom, även om det kanske blev lite "svajigt". Kanske inte va det bästa egentligen, men jag ville minimera risken att jag tolkar det han säger och på nått sätt ändrar innebörden i meningen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...