Gå till innehåll

Kortfilm om mobbning och kärlek.


33gustav

Recommended Posts

Hej igen!

Jag vill inte helt uttrycka mig om vad jag tyckte då jag ska vara ärlig och säga att jag inte såg exakt hela filmen. Intresset försvann en bit in i filmen. Såg noga fram till klippet där de möts för andra gången på stigen där vid nissan (bor i Halmstad för tillfället och har lite koll på stan ;) ). Sen så skummade jag igenom resten av filmen. Manus är alltid svårt att hålla uppe, jag vet själv hur det är! Men som sin helhet (av det jag såg) så tyckte jag det var schysst gjort! Kul med variation i klippningen på de olika delarna.

 

Det jag reflektera över i budskapet på slutet var att jag kände mer att "våld löses med våld", hade kanske varit intressantare med en annan vändpunkt i slutet.

Vad hade hänt om han inte sköt den "onda" utan istället skonat honom? Eller om han hade visat att han inte är samma person som honom?

Vad hade hänt om han lyckats få en vän ur allt det onda? etc.

 

Det var det enda konkreta sådär att det brukar bli så som du gjort. Det är absolut inget fel med det, men det var en reflektion som jag fick då jag hoppades på något annat. Men sånt är svårt!

Jag sitter själv och försöker utveckla 4 kortfilmsmanus nu som jag ska spela in i vår och det är svårt som fan! Så det är la ett litet tips ifrån min sida :) (Om man nu kan räkna det som "tips"! hehe).

 

En annan sak jag tänkte på:

När hon pratade samtidigt som de gick i "utescenerna", det ljudet ifrån henne är inspelat i efterhand eller?

 

Annars tycker jag bara du kan kötta på!

Kollade lite andra videos du gjort på din kanal, så kör på bah!

 

/C

 

P.S

Jag var ju med och tävla på PLAY! så jag såg trailern och dig när du presenterade filmen då!

D.S

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra att du gillade det du såg!

 

Vad det gäller slutet så kan jag förklara hur jag tänkte, så vet du.

 

Filip har för första gången i sitt liv träffat någon som verkligen tycker om honom. Han är ovan vid alla nya situationer och vill mer än gärna behålla vänskapen mellan dem. Men samtidigt blir han mobbad och vill få ett slut på det. Det blir helt enkelt kaos i Filips huvud, han vet inte hur han ska hantera alla situationer. Det är orsaken till det han gör i slutet. Jag vill visa att mobbning kan gå så långt. Jag fick faktiskt "inspiration" till iden med slutet från en äkta händelse. I filmen dokumentärfilmen "Bully" är det en tjej som blir så arg på mobbaren så hon tar med en pistol till skolan och hotar mobbaren. Det var där jag fick iden till mitt slut. så nu vet du hur jag tänkte med slutet. Men jag förstår vad du menar och jag ska verkligen ha det i åtanke!

 

Ja, den scenen där du slutade kolla är inspelad i efterhand i studio.

 

Spännande med dina projekt! Ska bli kul o höra/se mer om det. Du kan ju höra av dig om du du skulle behöva hjälp med något, vi bor ju ändå i samma stad ;)

 

Tack igen för din feedback!

Länk till kommentar
Share on other sites

Då fick jag svar på det! (Tänk bara på att ta Bully med en rejäl nypa salt, så jääävla vinklad "dokumentär").

 

Dessvärre ska jag flytta hem till Trollhättan, men kontaktnätet är alltid välkommet!

Kan dra iväg ett mail med länk till en pilotfilm jag spelade in för 2 månader sen, så kan du få såga den lite om du har lust!

/C

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...