Jump to content

Recommended Posts

Posted

Sitter med ett projekt i AE och hittar inga Mpeg2 codecs vad gör man? min tanke var att man skulle kunna ladda ner dem. vet att jag laddat ner prores vid något tillfälle tips önskas.

Reklamfilmen skall upp på Sf biograf senast 18/10 så lätt panik.

Posted

Tack! tråden verkar inte helt riskfri så tänker inte uppdatera när jag har flera projekt som är nästan klara. som sagt. en codec som ska in bara. hoppas det funkar med h264.

Posted

okej Förvånad av svaret jag fick .. "funkar filmen i Powerpoint 2010 så funkar det, det är det vi använder.."

Kanske inte svaret man kan vänta sig dessutom var min fråga vilket format de villa ha .. ja ja .. original problemet har jag skjutit på framtiden..

Posted
okej Förvånad av svaret jag fick .. "funkar filmen i Powerpoint 2010 så funkar det, det är det vi använder.."

Kanske inte svaret man kan vänta sig dessutom var min fråga vilket format de villa ha .. ja ja .. original problemet har jag skjutit på framtiden..

Va?? powerpoint som uppspelare??? Ok vi använde powerpoint som uppspelare i våra tv appareter i fikarummen, som en ren informationskanal... och det var ingen höjdare;)

Posted

Fast nu är det väl ändå så att det inte är "powerpoint" som är uppspelaren utan det är Windows Media Player-motorn som Powerpoint använder. Så filer spelas i princip upp med Media Player, och det är i mina ögon inget WTF, inte för reklamfilm iaf.