Gå till innehåll

Saknar Codec / preset i Adobe


DanneMan

Recommended Posts

Sitter med ett projekt i AE och hittar inga Mpeg2 codecs vad gör man? min tanke var att man skulle kunna ladda ner dem. vet att jag laddat ner prores vid något tillfälle tips önskas.

 

Reklamfilmen skall upp på Sf biograf senast 18/10 så lätt panik.

Länk till kommentar
Share on other sites

okej Förvånad av svaret jag fick .. "funkar filmen i Powerpoint 2010 så funkar det, det är det vi använder.."

 

Kanske inte svaret man kan vänta sig dessutom var min fråga vilket format de villa ha .. ja ja .. original problemet har jag skjutit på framtiden..

Länk till kommentar
Share on other sites

okej Förvånad av svaret jag fick .. "funkar filmen i Powerpoint 2010 så funkar det, det är det vi använder.."

 

Kanske inte svaret man kan vänta sig dessutom var min fråga vilket format de villa ha .. ja ja .. original problemet har jag skjutit på framtiden..

 

Va?? powerpoint som uppspelare??? Ok vi använde powerpoint som uppspelare i våra tv appareter i fikarummen, som en ren informationskanal... och det var ingen höjdare;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast nu är det väl ändå så att det inte är "powerpoint" som är uppspelaren utan det är Windows Media Player-motorn som Powerpoint använder. Så filer spelas i princip upp med Media Player, och det är i mina ögon inget WTF, inte för reklamfilm iaf.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...