varningjagärnybörjare Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Jag har nu gjort film ett tag och klippt ihop det i Movie Maker i min Windows 8 dator samt några andra program i "Trial versions". Men nu tycker ja de börjar bli dags att fixa nått bättre. Finns det något gratisprogram eller något under 500 kronor som duger?:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
quentin Posted August 7, 2013 Share Posted August 7, 2013 Ett gratis redigeringsprogram som ändå fått mycket bra kritik är Lightworks. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varningjagärnybörjare Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Ett gratis redigeringsprogram som ändå fått mycket bra kritik är Lightworks. Tack då vet ja!:D Finns de nått annat billigt som funkar både till Mac o PC? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted August 8, 2013 Share Posted August 8, 2013 Ett fantastiskt bra program att börja i är Sony Vegas. Det är väldigt lätt att lära sig, gör det det ska. För alla lättare projekt. Sony Creative Software - Online Store - Movie Studio 11 - är förra versionen, som säljs för ca 300 kr. Movie Studio 11 Product Comparisons - är en jämförelse mellan olika versioner, så där kan du enkelt se vad du vill, och se vad det kostar. Själv använde jag Platinum-versionen när jag fortfarande använde Windows. I dagsläget använder jag Premiere, som jag måste erkänna är BETYDLIGT klumpigare för mindre projekt, åtminstone till en början. Och det tog mig ett år ungefär att bli riktigt bekväm i det. Så var inte fallet med Vegas, som alltså gick väldigt snabbt att lära sig. Nå, där har du min åsikt :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varningjagärnybörjare Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Tack för tipset! Det måste ja prova!!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
varningjagärnybörjare Posted August 8, 2013 Author Share Posted August 8, 2013 Har nu laddat ner Lightworks men webbsidan http://www.lwks.com verkar ligga nere?? finns de nått annat sätt att lösa de? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts