Gå till innehåll

Friendship, hardship (Musikvideo)


Recommended Posts

Kul att du kikade in! Under det senaste året så har jag arbetat på en ovanligt stor produktion - för att vara jag. Där jag involverat andra människor på ett annat plan än jag brukar. Normalt brukar det vara jag som arbetar ensam bakom kameran t.ex. Inte nu. Däremot har jag varit involverad i precis alla delar av produktionen, och till stor del också dragit lasset själv.

 

En sak jag framförallt kommit fram till är hur mycket andelen jobb ökar med att planera. Att ha ett mål från början. Dels blir det betydligt fler omtagningar än när man utgår till hundra procent från magkänsla. Det blir även andra kvalitetskrav än i en mindre video, för att man vill leva upp till allt jobb man lagt ned innan man hamnade i post, exempelvis.

 

Med andra ord har jag lagt ned kriminellt stora delar av min fritid på detta. Inte bara filmen, men licens för musiken, lokaler, utrustning etc.

Men hur mycket jobb jag än lagt på det, så ser den inre kritikern i mig många saker jag gärna fixat till. Om jag bara hade haft en inspelningsdag till. Eller, om jag bara hade haft en timme till i redigeringen. Men det hade jag inte. För nu pyser jag iväg på semester.

Nå, det har varit lärdomsrikt i alla fall!

 

 

Filmen i sig är en musikvideon och handlar om vänskap, dess svårigheter - och utspelar sig i tre olika scenarion. Före händelse - händelse - efter händelse. Detta är en slags tidig lansering då det inte är helt klar huruvida musikvideon kommer lanseras som "officiell" etc. Namnet på den är med för namngivandets skull.

 

Lämna gärna lite kommentarer/kritik! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...