Joel Olofsson Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Hej! Jag har inte råd med AE så jag kikar på alternativ. Sprang på ett program som heter Hitfilm via från Corridor Digital och Freddiew. Har någon erfarenhet av detta program? I så fall, är det bra? //Joel 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peus Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Vad vill du göra är frågan och vad har du för redigeringsprogram, mycket som går att göra i AE går att göra i Premiere och Photoshop, Hitfilm funkar nog för vissa saker men det är nog ingen fullvärdig ersättare till After Effects. Kolla här, exempel på användning av Hitfilm: Mvh /Pontus 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Tycker Hitfilm verkar vara ett schysst program. Känns lite som en Budgetvariant av Lightwave, som i sin tur också blandar 3D, compositing och effekter. Dock vet jag inte hur det fungerar i ett "litet" workflow, då jag aldrig använt det själv. After Effects må gå att utnyttja till mycket, men kräver ofta externa pluggar. Ska du syssla med just Compositing och att peta in 3D-modeller i footage, så känns ju Hitfilm som den rätta vägen att gå (till rimligt pris). Men AE har ju sitt egna användningsområde, likväl som 3D-program och redigering. Så, precis som Pontus säger är det relevant att veta vad du vill göra med programmet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted July 2, 2013 Share Posted July 2, 2013 Har testat en del och "AE-delen" är inte så illa (hyfsat mycket är AE-kopia rakt av). Integrationen mellan "klipp" och "Compositing" är egentligen svinbra, men eftersom redigeringsdelen är helt oanvändbar spelar det inte så stor roll... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joel Olofsson Posted January 16, 2014 Author Share Posted January 16, 2014 Hur dålig är redigerings delen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ohhteriiii Posted January 27, 2015 Share Posted January 27, 2015 After Effects må gå att utnyttja till mycket, men kräver ofta externa pluggar. Ska du syssla med just Compositing och att peta in 3D-modeller i footage, så känns ju Hitfilm som den rätta vägen att gå (till rimligt pris). Men AE har ju sitt egna användningsområde, likväl som 3D-program och redigering.??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts