johancederholm Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Hej! Här är mitt första lilla test, filmat handhållet under en helg med Blackmagic Cinema Camera EF, Prores Film. OBS: Filmen är inte längre tillgänglig online Filmning och klippning: Johan Cederholm Använda objektiv: Samyang 14mm t/3.1 , Zeiss Flektogon 20mm f/2.8 , Zeiss Flektogon 35mm f/2.4 Alla frågor och synpunkter välkomnas! /Johan 0 Quote
Oculus Posted June 12, 2013 Posted June 12, 2013 Skarpt och brusfritt. Vissa klipp känns liite matta, men du kanske inte gradat fullt ut. 0 Quote
johancederholm Posted June 12, 2013 Author Posted June 12, 2013 Skarpt och brusfritt. Vissa klipp känns liite matta, men du kanske inte gradat fullt ut. Tack för kommentaren! Har bara lagt någon timme på graderingen, så det är möjligt att några klipp sticker ut mer än andra. Några särskilda du tänker på? 0 Quote
Oculus Posted June 18, 2013 Posted June 18, 2013 Tack för kommentaren! Har bara lagt någon timme på graderingen, så det är möjligt att några klipp sticker ut mer än andra. Några särskilda du tänker på? Mest de första klippen. Trädgården och i sängen. Annars är det bättre punch i resten tycker jag. 0 Quote
johancederholm Posted June 18, 2013 Author Posted June 18, 2013 Mest de första klippen. Trädgården och i sängen. Annars är det bättre punch i resten tycker jag. Tack för feedbacken, jo jag håller med om att det inte är lika kontrastrikt där! 0 Quote
ericpe Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Jag skulle säga att de första klippen i sovrummet är de snyggaste. Fast jag är iofs en sucker för väldigt matt grading. Du borde förresten göra videon nerladdningsbar från vimeo så man kan se det utan komprimering. Hade varit kul att se hur bra 1080p prores ser ut från kameran. 0 Quote
PabloFernandez Posted June 23, 2013 Posted June 23, 2013 Välkommen till gänget. Var har du köpt din? Vi släpper snart en kortfilm filmad med BMCC :) P.S. Ser riktigt fint ut. 0 Quote
johancederholm Posted June 23, 2013 Author Posted June 23, 2013 Jag skulle säga att de första klippen i sovrummet är de snyggaste. Fast jag är iofs en sucker för väldigt matt grading. Du borde förresten göra videon nerladdningsbar från vimeo så man kan se det utan komprimering. Hade varit kul att se hur bra 1080p prores ser ut från kameran. Tack för din kommentar! Tack Pablo, jag köpte kameran här i Sverige av en kille som fått den från USA. Ser fram emot din kortfilm, skicka gärna länk när den går att se! 0 Quote
Recommended Posts