Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Här är mitt första lilla test, filmat handhållet under en helg med Blackmagic Cinema Camera EF, Prores Film.

OBS: Filmen är inte längre tillgänglig online

Filmning och klippning: Johan Cederholm

Använda objektiv: Samyang 14mm t/3.1 , Zeiss Flektogon 20mm f/2.8 , Zeiss Flektogon 35mm f/2.4

Alla frågor och synpunkter välkomnas!

/Johan

Posted
Skarpt och brusfritt. Vissa klipp känns liite matta, men du kanske inte gradat fullt ut.

Tack för kommentaren! Har bara lagt någon timme på graderingen, så det är möjligt att några klipp sticker ut mer än andra. Några särskilda du tänker på?

Posted
Tack för kommentaren! Har bara lagt någon timme på graderingen, så det är möjligt att några klipp sticker ut mer än andra. Några särskilda du tänker på?

Mest de första klippen. Trädgården och i sängen. Annars är det bättre punch i resten tycker jag.

Posted

Jag skulle säga att de första klippen i sovrummet är de snyggaste. Fast jag är iofs en sucker för väldigt matt grading.

Du borde förresten göra videon nerladdningsbar från vimeo så man kan se det utan komprimering. Hade varit kul att se hur bra 1080p prores ser ut från kameran.

Posted
Jag skulle säga att de första klippen i sovrummet är de snyggaste. Fast jag är iofs en sucker för väldigt matt grading.

Du borde förresten göra videon nerladdningsbar från vimeo så man kan se det utan komprimering. Hade varit kul att se hur bra 1080p prores ser ut från kameran.

Tack för din kommentar!

Tack Pablo, jag köpte kameran här i Sverige av en kille som fått den från USA. Ser fram emot din kortfilm, skicka gärna länk när den går att se!