Gå till innehåll

Tips inför köp av ny TV


Loe

Recommended Posts

Tjena alla, visste inte vart jag skulle posta detta men jag chansar och postar här. Jag funderar på att skaffa en tv och jag såg en riktigt shjyst som jag funderar på att köpa, dock väldigt dyr. Men kom gärna med förslag för jag är inte så "haj" på gällande tv och datorer. hur bra den är, upplösningen och ja allt. Tvn är främst för att se på film och ha en så bra bild som möjligt, jag vill njuta av att se på film och vill ha en så bra tv som möjligt(vägg-tv, plasma).

 

nåja jag såg den här: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=K-u2_it9KSm2rWlmlHp1HyFbiT9SvnKrud4=?ProductID=QerD4QjoVZoAAAEBWyiq8oDG&CatalogCategoryID=VmLD4QjotqwAAADwPRi5kZsF&filename=producttype_text%2cproductpage_text%2cprodtypes_vartypes_text%2cexplanation_text#

 

Så nu vill jag veta vad ni tycker om den! Är den bra? För att slänga så mycket pengar på en tv då vill man ha kvalite och inget som går sönder om 2-3 år, så snälla hjälp mig så mycket ni kan :) kom gärna med förslag!

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej. Jo precis skaffa en tv med HDTV stöd då! Men köp en TFT projektor istället snälla! 50'000:- för en tv som inte stödjer HDTV och bilden... Har du kollat hur (TV-bilden) blir på en plasma? det ser ut som en dåligt komprimerad divx film! Du kan få en GRYM projektor för dom pengarna + en STOR duk + en TV/video konverter + popcorn för flera år fram över!

(men se till att projektorn har stöd för HDTV/HDV)

 

 

Mvh/ Martin L Film skall ses på duk!

Länk till kommentar
Share on other sites

Extra viktigt vad gäller HDstödet. Bara för att en TVhar HDstöd är inte desamma som att den klarar högre upplösning än PALformatet. Vissa modeller konvererar HDsignaler till vår nuvarande standard. Det gäller att kolla på upplösningen.

 

Sen är det en smaksak vilken TV man ska ha. En TV med bildrör ger fortfarande bättre bilder jämfört med LCD och plasma. Men gillar man inte flimret så kanske nåt annat altenativ än 50 Hz att föredra. Ska man endast titta och inte vill ha den perfektaste bilden man kan ha och vill ha nåt nytt, kanske en plasmaTV är coolt.

 

Proffsen använder fortfarande bildrör och 50Hz-TV som standard vad gäller referensmonitor vid inspelning och redigering.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...