Gå till innehåll

Hur mycket kan man tjäna på en programide?


bylletski

Recommended Posts

Jaha... Här kommer man och frågar på ett forum... Det är verkligen mycket hjälp man får! Direkt jag startar något thread här eller något sånt... Då blir allt negativt!... Jo klart han borde veta detta! MEN! Jag väntar svar och det ända jag undrade var hur mycket man brukar tjäna på en program ide.

Länk till kommentar
Share on other sites

Problemet är att vi (bara jag?) inte kan ta dig seriöst när du startat upp liknande trådar i över ett år nu. Du säger att du har kontakter, folk som vill köpa dina idéer, du har beställningsjobb osv, men det blir lite svårt att tro på när det aldrig händer något. Jag är realist och ifrågasätter allt, det är därför det kanske kan uppfattas som negativt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Problemet är att vi (bara jag?) inte kan ta dig seriöst när du startat upp liknande trådar i över ett år nu. Du säger att du har kontakter, folk som vill köpa dina idéer, du har beställningsjobb osv, men det blir lite svårt att tro på när det aldrig händer något. Jag är realist och ifrågasätter allt, det är därför det kanske kan uppfattas som negativt.

 

Shaarken har en poäng faktiskt. Ena stunden flashar du med dina kontakter, dissar all feedback som inte är i linje med vad du redan tycker och har en allmän översittarattityd och anser att du kan allt, och nästa stund ställer du en fråga och förväntar dig ett vänligt sinnat svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Allt jag säger är sant! Jag behöver väl inte berätta för er vad jag gör inom mitt arbetsliv ? Skiter i detta jävla forumet nu... Alla är så himla antagonistiska och så vidare...

 

 

Jo, det behöver du. Eller nej, du behöver inte, men du ser också hur du blir bemött när ingen tror dig. Skulle du trott mig om jag kom in på forumet, startade en tråd och skrev: "Hello, I am Steve Ballmer, CEO of Microsoft. How much money would you demand when working as a CEO at Microsoft?"

 

Troligt? Nej.

Visa material från saker du faktiskt gör. Stämmer detta kommer folk ta dig på mer allvar.

 

Hade folk tagit mig seriöst om jag sa att jag jobbade med produktion efter produktion utan att någon gång visa resultat? -Nej. Därför har jag och mitt produktionsbolag en hemsida, samt en youtube-kanal där vi laddar upp våra senaste arbeten.

 

Att sedan ha en uppkäftig attityd mot alla som ger dig minsta lilla dåliga kritik eller tips tycker jag inte är särskilt rätt. Du lägger ut dina manus för att då hjälp, tips och kritik, ta emot kritiken, och förbättra din skapelse. INTE för att skriva tillbaka en snytande kommentar, och strunta i alla bra tips som du fått.

 

Tack.

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej jag ber om ursäkt till alla då. Men jag har faktiskt alltid hållt mig till sanningen, visa jobb har jag inte fått! Men jag har 1 sak jag kan visa här och nu. Ett Hollywood projekt. Jag tänker ändå dra från detta forumet för det känns som att alla är emot mig här. Hejdå...

 

VOODOO COWBOYS

 

Writers: Tomas Amlöv, Lars Norberg, Jonas Bylund

 

The concept was first drafted in a synopsis format by Jonas Bylund – and purchased by Timelock Film AB. Tomas Amlöv was then assigned as a writer to create a outline in treatment format. Revisions of the treatment will continue to be revised

Länk till kommentar
Share on other sites

Okej jag ber om ursäkt till alla då. Men jag har faktiskt alltid hållt mig till sanningen, visa jobb har jag inte fått! Men jag har 1 sak jag kan visa här och nu. Ett Hollywood projekt. Jag tänker ändå dra från detta forumet för det känns som att alla är emot mig här. Hejdå...

 

VOODOO COWBOYS

 

Writers: Tomas Amlöv, Lars Norberg, Jonas Bylund

 

The concept was first drafted in a synopsis format by Jonas Bylund – and purchased by Timelock Film AB. Tomas Amlöv was then assigned as a writer to create a outline in treatment format. Revisions of the treatment will continue to be revised

 

Det är tråkigt att du känner att alla är emot dig, för så är garanterat inte fallet. Däremot gäller det att väga upp sina påståenden med tillräckligt mycket fakta för att det inte ska framstå som skryt eller arrogans. Att du startar en tråd med en enda rad text där svaret på frågan du lika gärna skulle kunna hitta på Google om du försökt, kan lätt ge intrycket av att du bara vill berätta om att du haft kontakt med ett TV-bolag.

 

Värt att komma ihåg också är att Voodoofilm inte enbart är en frågegryta där du måste ställa en fråga för att få starta nya trådar, utan det räcker med att du har något intressant att ta upp och tål att diskuteras - Som Voodoo Cowboys till exempel, jättekul det där :bire

 

Men krasst då,

Innan du skapar nya trådar, fundera på om innehållet har något diskussionsvärde eller är det en fråga, om svaret går att finna via andra kanaler (tex. Google). Så det inte blir

*Ny tråd*

- Hur spelar jag in?

- Tryck på Rec

- Tack

*Stängd tråd*

Länk till kommentar
Share on other sites

Ett Hollywood projekt.

 

VOODOO COWBOYS

 

Det är jättekul att du faktiskt fått gehör för en av dina idéer, även om du inte fick skriva manus själv. Jag hoppas verkligen att det blir något bra.

 

Det är tråkigt att du inte lyssnar på den feedback du får, för ingen här, vad jag känner till, vill dig något illa, utan vill bara att du ska lyssna.

 

Som projektet du la upp ovan. Himla trevligt att faktiskt se något du har bidragit till, men så klämmer du i med att det är ett Hollywoodprojekt utan att visa eller berätta något som ger några belägg för att det är det. Produktionsbolaget är svenskt. Då faller din trovärdighet igen. Vill du ge ett trovärdigt intryck, så ska du inte flasha med mer än det finns belägg för. Det hade räckt med länken i sig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...