HolyManta Postad 17 april 2013 Postad 17 april 2013 Hejsan allihop! Jag har tagit fram en objektivadapter med inbyggt variabelt ND-filter för Sony NEX och Micro Four Thirds, som heter HolyManta VND. Jag tog fram adaptern i frustration över hur pilligt, tidskrävande och obekväm hanteringen av externa ND filter var. Ända sedan jag tog fram min prototyp så kan jag inte sluta använda adaptern, så roligt är det. Allt man behöver göra är att ställa in bländaren på det läget man tycker bäst om på objektivet, ställer in ISO och slutartid, och kan sedan släppa tankarna på dom inställningarna. All exponering kan hädanefter ställas in med adaptern. Just nu samlar jag in kapital genom fundedbyme.com (skandinaviens kickstarter.com), för att kunna producera den första serien. För att hitta kampanjen så behöver ni bara följa den här länken Dessutom hittar ni den officiella HolyMantasidan på Holymanta Sprid gärna ordet, och ha det fint! /Thomas Läräng, Uppsala http://cdn.shopify.com/s/files/1/0204/1226/products/FundedByMe_Profile_1_large.jpg?339 0 Citera
jag Postad 17 april 2013 Postad 17 april 2013 Spännande projekt. Lycka till och hoppas ni når målet. 0 Citera
HolyManta Postad 17 april 2013 Författare Postad 17 april 2013 Spännande projekt. Lycka till och hoppas ni når målet. Tack så mycket, det hoppas vi med! /Thomas Läräng ;) 0 Citera
Peus Postad 17 april 2013 Postad 17 april 2013 Skitbra produkt men satsa högre än semi-pro kameror, snacka med RED och Arri etc, att göra lens mounts för Epic/Scarlet för PL, men även Canon och Nikon, gluggar, där finns potentialen och kunderna med pengar. Vore jag dig skulle jag kontakta Jarred Land på RED och snacka lite, om det är för vågat så slå grabbarna på dagsljus en pling (08-503 822 00), de har bra med kontakter, säkert till nytta för både finansiering och partners m.m. Lycka till. Mvh /Pontus w 0 Citera
HolyManta Postad 17 april 2013 Författare Postad 17 april 2013 Hej Pontus! Kul att du nämner RED, för dom lanserade nämligen en adapter till sina kameror med viss variabel ND-funktion. Jag blev ganska gråhårig tills jag insåg att den bara var till för deras egna kameror. Jag har sneglat på lite mer high-end kameror, men nu i första hand är det bara m43 & NEX jag kommer fokusera på. Annars blir det lite för mycket jobb att kunna hantera. Vänliga hälsningar /Thomas 0 Citera
jolt_jokern Postad 18 april 2013 Postad 18 april 2013 Funkar det till Canon systemkameror också eller är det bara en adapter till m4/3? 0 Citera
HolyManta Postad 18 april 2013 Författare Postad 18 april 2013 Hej! Det fungerar bara på kameror med kort "Flange distance", dvs. m4/3 och Sony NEX. Det finns inget utrymme inuti Canon DSLR att lägga en liknande filtermekanism i tyvärr. /Thomas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.