Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NÅGONSTANS DÄR EMELLAN

http://www.niklasanderssonfilm.se/gfx/lepisoder.jpg

Det där kärleksparet du slumpvis stöter på; i parken, ute på stan, på festen.

Du känner dom inte, men du skapar din egen bild om vilka dom är.

NÅGONSTANS DÄR EMELLAN är en kärlekshistoria sedd ur en betraktares ögon.

En film som spelades in 2009-2010. Online först nu.

Producerad av Niklas Andersson Filmproduktion i samproduktion med GGM Film och Film i Väst, med stöd av Kultur Ungdom.

NIKLAS ANDERSSON FILMPRODUKTION

Postad
Bra koncept. Kameravinklarna är bra, ljuset riktigt fint i ett par scener, men ljudet? Att använda kamerans interna mikrofon är inte okej. (Att det skulle "tillföra den dokumentära känslan" eller liknande argumentation köper jag inte för fem öre).

Synd att ni slarvade med ljudet, hade kunnat bli så mycket bättre.

Dra på ett par hörlurar! Märks att det är dåligt mixat men kameraljud är det nog inte.

Hade gärna sett lite fler närbilder men allt som allt ser det väldigt bra ut! Älskar hur ljuset drar genom spårvagnen i öppningsklippet - Där fångade ni något snyggt.

Postad

Tackar för orden!

appropå ljudet så håller jag med om att det är synd att det blev så dåligt. Det handlar inte om att det ska vara någon "dokumentär-känsla" på det, inte heller är det intern micken på kameran eller dåligt mixat, det är helt enkelt bara klantigt upptaget, tyvärr.

Postad

Ljud är verkligen det svåraste som finns. Jag har själv gjort misstaget att inte lägga tillräckligt med tid, tanke och planering på ljudupptagning. Men man får lära sig av sina misstag.

Utöver ljudet tycker jag att den är jättefint berättad! Bra regi och manus, allt känns väldigt trovärdigt. Väldigt fint foto och mysiga färger. Bra jobbat!

• 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...