Jump to content

Into the woods - Indiegogo

gonefishing

Recommended Posts

Hej Pontus,

Projektet ser intressant ut men det tar alldeles för lång tid för videon att komma fram till det viktiga. På internet har man inte råd att vänta så länge med att fånga tittarens uppmärksamhet. Jag skulle klippa om trailer-filmen så att de spännande shotsen kommer mycket tidigare. Det hade också varit bra att berätta mer om filmen i själva trailern, majoriteten av de som klickar in på Kickstarter och IndieGogo tittar på videos och skummar sidan istället för att läsa all text.

Lycka till! =)

Jag tycker engelskan för det mesta är helt ok (för utom "worked together money" -> saved up money working, och felstavningen av disappointed). Men även om jag uppskattar ärligheten och indie-attityden så krävs det nog lite mer säljarinstinkt och framförallt lite mera bevis på att ni faktiskt kan leverera. Hur t ex kommer musiken funka i den svenska miljön och hur bra blir det att spela in filmen på engelska?

Tack för feedbacken! Ska genast rätta till stavfelen, och jag kommer jobba på texten. Sedan kommer jag följa upp med lite mer uppdateringar så att det ser lite mer seriöst ut.

Som sagt jag har jobbat med den här filmen i över tre år och jag har försökt slipa så mycket som möjligt på manuset, så engelskan fungerar helt klart, mina skådespelare är riktigt duktiga. Och musiken passar perfekt ihop med miljön.

Tack igen! Nu har jag hela 35 dollar inne ;)

• 3 weeks later...