Jump to content

Kort Skräckfilm! Flash

33gustav

Recommended Posts

Flash är en kort skräckfilm på 2 minuter gjord av mig (Gustav) och mina två kompisar.

Vi både skrev och filmade filmen under en helg. Den filmades med Canon 60D och ett 50mmers objektiv, vi använde även en slider till vissa scener. Vi spelade in filmen i ett övergivet tegelbruk. Filmen klipptes sedan i Final Cut Pro X och color gradades med Magic Bullet Looks.

Jag blev väldigt nöjd med slutresultatet. Hoppas att du kommer gilla den lika mycket :)

Det var faktiskt väldigt snyggt gjort! Jag är inte den som hoppar till när jag kollar skräck, men det gjorde jag nu. Jag hade, av någon anledning, svårt med fåglarna som flög iväg vid första blixten. Det kändes lite konstigt att det lilla ljudet skrämmer iväg så många fåglar... Men om jag bortser från det så är den väldigt bra!

Bra att du gillade denna också! :)

Men denna gången kan jag faktiskt inte hålla med om långa scener. Jag håller med om att långa scener kan vara bra, t.ex. som i filmen du skicka. Men i en skräckfilm kan det lätt bli segt och tråkigt om man drar ut på scenerna enligt mig. Jag ville ha en hyfsat kort längd på klippen för att vissa hennes nyfikenhet. Jag ville även klippa mellan små detaljer som skulle öka spänningen t.ex. vattnet som droppar och dörren hon öppnar. Och en av de större tankarna med filmen var att öka tempot längs med hela filmen. När hon börjar ta bilder så ökar tempot mellan klippen mycket och det gör oss lite förvirrade och vi vet inte vad som ska hända. För att sedan att avsluta med den jätte snabba bild sekvensen.

Aja alla tycker olika och alla har sin egen stil som cinematographer.

/ Gustav

Oj, jag menade inte att låta på det sättet :p Det var bara det att jag blev så nöjd med filmen och svarade kanske lite snabbt. I alla fall så har du verkligen väckt tankar. Jag har precis fått många bra idéer till olika längre scener :) Det är i alla fall kul att få kritik från andra som holt på med samma sak längre och är mer erfaren :) Så fortsätt gärna att ge mig kritik på minna filmer. Jag lägger upp ganska mycket på min youtube-kanal 33gustav som du kanske såg. Men ta gärna och prenumerera. :)