Gå till innehåll

En kort thriller film


33gustav

Recommended Posts

Här kommer en video på ca. 2 minuter som jag gjort med två kompisar. En thriller som handlar om en lönnmördare och hans nästa offer.

 

Processen att göra filmen gick hyfsat snabbt. Vi började med att skriva manus under ca 2 dagar. Sedan storyboardade vi upp alla scener för att förenkla själva filminspelningen. Filmen spelade vi in på ett lokalt hotell under ca. 5 timmar. Hela filmen filmades med Canon 60D och ljudet spelades in med Rode Video Mic. Till ljussättningen använde vi oss av 2 softboxar och en vanlig lampa. Vi använde även lite blandade stativ och riggar. Filmen klipptes sedan i Final Cut Pro x och Color Gradades i Da Vinci Resolve. Filmen tog ca. en vecka att göra.

 

Hoppas du gillar den och fråga om du har någon fundering :)

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Kul att du gillade den så mycket! Och det är alltid kul att få kritik, jag ska verkligen tänka på det du sa :)

 

Vi filmade ganska många vinklar och många blev bra enligt mig därför ville jag få med de flesta. Men jag får kanske tänka på att bara ta med de absolut bästa och de som passar in rätt.

 

Aja kul att du gillade den i alla fall, på min youtube kanal 33gustav finns massa andra videos om du vill titta :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...