Jump to content

Handla på B&H via nätet?

akokalela

Recommended Posts

Jag handlade där när jag var på Hawaii i höstas. Dock så förde jag över pengar till ett amerikanskt konto för annars måste man fylla i massa annan skit och det tar längre tid.

Så om du tänkt åka till USA och köpa därifrån så rekommenderar jag att göra så. Jag tror inte de fraktar internationellt.

Jag handlade där när jag var på Hawaii i höstas. Dock så förde jag över pengar till ett amerikanskt konto för annars måste man fylla i massa annan skit och det tar längre tid.

Så om du tänkt åka till USA och köpa därifrån så rekommenderar jag att göra så. Jag tror inte de fraktar internationellt.

De skeppar till hela världen med UPS eller Fedex. Såg att om du beställer en Canon 5D Mk III så kostar frakten ca 80 dollar. Utländska kunder måste betala med kreditkort.

Du får väl fylla i det vanliga som när du handlar på postorder från utlandet. Du kan välja att betala moms (de har uppenbarligen många svenska kunder) och frakt redan vid köpet eller när paketet kommer fram.

Jo att det blir dyrare får man ju räkna med.

Dock så har denna lins slutat produceras för flera år sedan, och det finns inget idag som går att jämföras med. Så den extra kostnaden kan man kanske tycka den är värd..

Man kan även köpa samma lins (från B&H) via Amazon.com, men priset lär la bli det samma. Dessutom känns det säkrare att handla direkt via en riktig fotobutik utan mellanhänder.

Jag handlade från dem en gång, och det var i och för sig helt ok. Problemet var bara att jag gjorde det precis innan jag skulle lämna Stockholm för semestern, och de godtog inte att adressera paketet till en annan adress än "billing adress" på kontokotet. OK tänkte jag, det får väl bara bli liggande på posten tills jag kommer hem igen. Men tyvärr lät posten försändelser bara ligga i två veckor. Så när jag kom tillbaka så hade det redan returnerats till USA!

Och när det kom hit igen så gick det med UPS, och de två grejorna sändes i två separata försändelser, vid olika tillfällen!

Annars har det fungerat bra att handla från fotokoch.de. Trots att jag knappt kan någon tyska.