Gå till innehåll

Försök till kortfilmsskräck


dreeze

Recommended Posts

Du ska no få lite beröm för detdär, d va ett riktit roligt att läsa det. =´)

Ett litet tips: tänk på när du behöver byta scen. Scenen tar inte slut fast du tänker dig att det blir en ny bild, så länge du håller dig i samma tid och miljö!!

 

Man får en ganska fin bild av dina karaktärer och dom verkar riktigt bra.

du kan gärna skriva in utseendebeskrivning av dem.

 

Ett tips till: du skriver en heldel POV och FADE IN/ FADE OUT. Ibland behövs det men för det mesta är det bara störande för alla andra som skall läsa det förut du som antagligen föreställer dig hur det skall se ut... rensa

 

En Ros: du har bra dialog tycker ja vilket är ett enormt +

dessutom är du bra på att skriva intressant och förståeligt vilket gör det roligt att läsa.

 

Att tänka över handlingen: det vita rummet och MIK var effektfulla grejer, men det behövs nog ännu mer "magiska ting" för att fånga lite mer intresse och så. Det kan va vad som helst, allt från speciella saker i inredningen som ger rummet mer karaktär eller ( ett exempel från ditt manus) då niklas skakar hand med diskhandsken på. såna små saker är häftiga.

 

SLUTET!! jobba på det. slutet är det viktigaste, åtminståne i en sån här film då publiken skall få lösningen på problemet. man undrar ju mycket, vad är det vita rummet? vem är MIK? varför har han problem? dog hon? m.m.m

 

Jag fick inga klara svar på dom frågorna

 

du har bra chanser att få det manust riktigt bra, det vara väldigt redan

 

Lycka till

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker du gjort ett fantastiskt jobb med detta manus. Dialogen är bra och det verkar som om den aningen Psykotiska Niklas är tagen ur verkligheten...

 

Slutet är ju det bästa av allt, jag älskar slut som låter tittaren få några trådar kvar att bearbeta(tänka på).

 

Skulle vara kul att se den filmatiseras.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste ditt manus för en vecka sedan, tänkte att jag skulle svara dagen efter, men så gick jag och blev berusad och glömde bort det, har inte direkt nåt vettigt att säga förutom att jag tyckte om att läsa det, karaktärerna känns som riktiga människor, dialogen är välskriven, ja, det mesta känns jäkligt bra helt enkelt, men det skulle kunna vara mörkare, gillar verkligen psykologiska och morbida skräckhistorier, nåja, jag är imponerad, fortsätt skriv, blir nog lyckat.

 

Håller dock med om att det kan bli för mycket av POV och FADE IN/ FADE OUT.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...