Smörgåsmannen Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 Hej! Tänkte att det vore passande att posta min första riktiga video här, gör det på en alldeles ny kanal där jag hädanefter tänker lägga ut mina lite mer påkostad "produktioner". Detta är då visserligen bara lite överblivna klipp från något som är tänkt att bli en fullskalig musikvideo på sikt. Resten av inspelningen ska alltså ske utomhus. Jag är väldigt tacksam för kritik som vanligt. Det är första gången jag spelar in i lokal överhuvudtaget, så det finns säkert en hel del ni kan anmärka på :) Och framförallt, så kommer det ju som sagt vara en del av en större video, och alltså vore det bra att få veta tills dess vad som funkar och vad som bör strykas. Men så länge, så tackar jag för mig och hoppas att ni gillar vad ni ser! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted February 4, 2013 Share Posted February 4, 2013 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted February 4, 2013 Author Share Posted February 4, 2013 Tack! Ja, alltså är ju ganska grön när det kommer till att filma. Jag ska tänka på det om jag någon gång återvänder till lokalen. Alla close-ups är ju tagna med GF1, som jag antar att du refererar till, de andra två kamerorna är 550D och Sony Hx100v. Vara Canonen var inlånad och hade kit-objektivet. Jag förundras dock över att den presterade sämst av de tre. Att objektiven hade sån avgörande betydelse visste jag faktiskt inte, eller snarare, att glaset på de andra kamerorna var så pass mycket bättre - vilket jag antar är fallet. Sedan kan ju en del bero på att jag inte är van att hantera kameran också, men det känns alltid bättre att skylla på något! Men med ljusnivån, menar du då ljuset i lokalen? Vi hade inga reglerbara lampor, filter eller något sånt, utan alternativet hade i så fall varit att ställa upp en lampa till bredvid :D Nåja, ska tänka på det du sa tills då vi filmar utomhus! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts