Oller Visuals Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 Lite off-topic att fråga på vodoofilm, men är inte aktiv på nåt musikforum så tar det här. Vad kallas instrumentet i låten? Nästan alltid med i Indisk musik (tror jag). Det är nåt sorts stränginstrument. (första hälften) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarista Posted January 22, 2013 Share Posted January 22, 2013 sitar? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted January 23, 2013 Author Share Posted January 23, 2013 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Camensky Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Lite off-topic att fråga på vodoofilm, men är inte aktiv på nåt musikforum så tar det här. Vad kallas instrumentet i låten? Nästan alltid med i Indisk musik (tror jag). Det är nåt sorts stränginstrument. (första hälften) Tror inte att det är en sitar, det är som sagt lite för låga toner för det (tycker jag). Knepigt alltså, kan inte bestämma mig för om det är ett sträng- eller blåsinstrument :) Påminner lite om den typ av musik ormtjusare brukar spela med en flöjt, så jag är lite inne på om det är nån typ av flöjt. Kanske en panflöjt? Eller kanske nåt helt annat, kanske en cello? Hjälpte säkert ingenting, men vore kul att veta vad det är. Påminner om soundtracket till Uncharted-spelen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted January 23, 2013 Share Posted January 23, 2013 Det är absolut inte en sitar. Instrumentet heter Pulluvan, och ser ut som runda lutor med en enda sträng. Precis som banjos får dom sitt karaktäristiska ljud från ett skinn som är spänt under strängen istället för akustikhål. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts