gonefishing Postad 3 januari 2013 Postad 3 januari 2013 Jag skulle behöva lite hjälp av er som använder Final Draft. Jag har ett färdigskrivet manus, och jag skulle vilja lägga till kommentarer och riktlinjer till varje scen för mina skådespelare. Jag antar att det finns någon liknande funktion i programmet men jag finner det inte. Jag vill helst inte skriva direkt i manuset, och jag vill att kommentarerna ska kunna följa med när jag exporterar till PDF. 0 Citera
bylletski Postad 3 januari 2013 Postad 3 januari 2013 Du kan ju alltid lägga till kommentarer i PDF filer. Du vet det där gula. 0 Citera
Désirée Postad 3 januari 2013 Postad 3 januari 2013 Eftersom man inte "ska" göra det i ett filmmanus, så tror jag inte att det finns en sådan funktion i programmet. 0 Citera
gonefishing Postad 3 januari 2013 Författare Postad 3 januari 2013 Nöjer mig med kommentarsfunktionen i PDF-en istället! 0 Citera
UrbanGorillafilmworks Postad 4 januari 2013 Postad 4 januari 2013 In final Draft 8 if you go to the tab called view you can go to index cards summary or index cards script and make notes there I've never tried to print it out but maybe you can!! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.