gonefishing Postad 1 december 2012 Postad 1 december 2012 Jag ska spela in en långfilm på måndag, och jag behöver en nödlösning för ljudinspelningen. Min ljudtekniker har hoppat av, och jag har ingen som kan hålla i mikrofonbommen. Hur ska jag lösa detta? Det enda jag kan komma på är att ha ett mikrofonstativ över skådespelarna. 0 Citera
Christian van Caine Postad 1 december 2012 Postad 1 december 2012 Om du refererade till honom/henne som "någon som håller boomen" så förstår jag att personen hoppade av. Vill du inte reta upp folk så är en god inställning att de tar/spelar in ljud, inte att de är mänskliga stativ. STOR skillnad. Att ta ljud på plats är en svår konst och inget man höftar fram. För att vara konstruktiv, har du ingen som tar ljudet på riktigt så har du problem, men det går att lösa. En mick på stativ är sämre än kameramicken, den riktas åtminstone garanterat mot skådisarna, mygga upp skådisarna direkt till kameran och se till att det låter hyggligt och inte får drop-outs istället. Dock skulle jag fortsätta leta efter en ny soundperson om jag var du. 0 Citera
dillinger Postad 5 december 2012 Postad 5 december 2012 Om du refererade till honom/henne som "någon som håller boomen" så förstår jag att personen hoppade av. ...Jesus, ser du inte att personen refereras till som "ljudtekniker" först? Det finns många sätt. Jag är ljudtekniker själv och kör aldrig med bom. Myggor + omni-directional mic funkar kanon. Har du ingen bra sådan och behöver lite när-ambiens - kör ett stereopar utplacerat + myggor. Resultatet kan bli kanon om du har tid att testa placeringarna och lära känna miljön. Jag tror att jag har köpt 12 par Behringer c2 under de senaste 6 åren. Kanonbra, verkligen. Har använts för att plocka upp det mesta. Lite swissarmy-stuk. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.