Bengt Posted November 12, 2012 Share Posted November 12, 2012 Har börjat producera en del HD-material nu och stött på ett problem. I min redigering har jag 2 monitorer till MediaComposern och sedan har jag en LCD-TV (client monitor) kopplad via min gamla trotjänare, en Canopus TwinPact100 men den klarar ju bara DV25. Jag vill även kunna se DV50 och HD på TVn. Vad finns det för billig/smart lösning på detta tro? TVn har ingångar för HDMI, komponent och komposit-signal. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Vilken version av MC? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bengt Posted November 13, 2012 Author Share Posted November 13, 2012 Det glömde jag ju. MC 5.0.3 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted November 14, 2012 Share Posted November 14, 2012 Billigt och Avid har aldrig rimmat. Men, det har blivit bättre med v6 iaf. Men v5 ... hmm är det inte låst där till vissa externa, typ Matrox MX02 Mini? (~10kkr) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjolnarn Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Billigt och Avid har aldrig rimmat. Men, det har blivit bättre med v6 iaf. Men v5 ... hmm är det inte låst där till vissa externa, typ Matrox MX02 Mini? (~10kkr) Närmare bestämt 3,200 ex moms på Scandinavian Photo http://www.scandinavianphoto.se/produkt/9488250/matrox-mxo2-mini-no-card Du behöver också ett anslutningskort om du inte har det, olika till Laptop eller Pc 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimster Posted November 17, 2012 Share Posted November 17, 2012 Ursäkta, men jag såg inte min produkt var en "plus" som är någon tusenlapp dyrare... och ink. moms. givetvis. Så ink. moms och med anslutningskort PCIe, vilket borde räknas in för att det ska funger så: ~5000 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts