NamoA Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 När tycker ni att det passar med svart/vitt? Jag har sett några kortfilmer utan färg och det kan bli rätt snyggt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NamoA Posted November 8, 2012 Author Share Posted November 8, 2012 Jag tänkte något inom drama genren. Ingen stumfilm direkt, men kanske hade passat. Däremot vet jag att många har svårt att se på film utan färg, så det kanske är lite av en gamble. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lovemovies Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Svartvitt tycker jag passar till mer än stumfilm. Drama fångas bra i det formatet kan jag hålla med om. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MugshotPaparazzi Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Tycker svart-vitt kan vara jättefint och tillföra massor till en film. Risken är ju dock att det framstår pretentiöst och sökt. "Hej kolla min film är svart-vit för jag är en konstnär, svår och jävligt djup". Men om filmen har en handling som funkar och står på sina egna ben kan det vara en häftig effekt, absolut! Lite noir-stuk. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lovemovies Posted November 13, 2012 Share Posted November 13, 2012 Haha jo det är klart! Kan bli lite för mycket hipster där... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts