krabba Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Undrar om det finns något sätt att ta reda på vilket format några filmfiler som jag har fått? Jag vet att de är inspelade med en P2, DVCPRO 50. Men för att skapa ett nytt projekt i högsta kvalite i premiere pro cS4), skulle jag behöva veta mer. (480i, eller 576i) Någon som vet hur jag kan ta reda på det? Jag har bara contents filerna, jag har inte kameran. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Öppna en fil med quicktime och tyck Ctrl + i på tangentbordet. då borde du se filens info. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krabba Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Tack för snabbt svar. Försökte, men, QuickTime kan inte tyda filen.... Annat förslag? =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted November 2, 2012 Share Posted November 2, 2012 Ja, du har ju i princip redan svaret på det. Du har ju materialet i DVCPRO50. :-) Är det svenskt material är det rimligt inspelat i 576/50i, är det amerikanskt material är det 480/60i. Så mycket knepigare lär det inte vara. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
krabba Posted November 2, 2012 Author Share Posted November 2, 2012 Tack! Då ska det nog bli bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts