Gå till innehåll

En andra skärm i Final cut pro x


Team_fagott

Recommended Posts

Jag har hämtat ner demon av FCP X. Jag försöker köra video på min andra monitor.. Jag har valt att visa material på en andra monitor. Men då flyttas ju bara display fönstret.. När jag sedan väljer full screen blir min redigeringsskärm (1:a monitor) svart.

 

Vad i helvete??

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Martin, men det verkar inte fungera. Eller det går ju att dra ut fönstret till skärm 2 men inte att göra skärm 2 som videomonitor/fullscreen. Ärligt talat vet jag inte om jag öh kommer att orka med FCX.. Då jag studerar på äldre dagar ska jag kolla studentpriser på Premiere pro istället.

 

Ser i din fotnot att du kör FC pro 7, går det att få tag på och uppdateras det alls? Hur står det sig mot Premiere pro CS6 (Under Mac os)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej FCP finns inte mer och kommer snart inte funka på Apples nya system. Premiere Pro blir bättre och bättre under OSX och Premiere Pro är ett mycket bättre alternativ än gamla FCP. Det finns ju dom som halvskojar lite och kallar Premiere Pro för Final Cut Pro 8.

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv sitter jag kvar på Final Cut Pro 6. :) Måste byta något tag och får ibland för mig att FCPX skulle vara trevligt, tills jag kommer ihåg hur det är att jobba med iLifeprodukter och kräks lite. Premiere var jag ovän med förr, men det var väldigt länge sedan(innan det försvann till Mac där ett tag) och nu ska det ju vara bra.

 

Det jag är nyfiken på är LightWorks. Och att köra Linux. Hoppas på att de släpper DaVinci som enbart mjukvara till Linux också, då hoppar jag nog. Vet inte hur jag ska klara livet utan Shake dock. Men det sorgen lär ju komma vare sig jag stannar kvar på Mac eller inte. Jag kan inte riktigt motivera priset för en nukelicens än heller.

 

Gillar du LightWorks Munthe?

 

 

EDIT: Och så det jag skulle skriva... Det bör ju gå att koppla till en skärm genom ett i/o -kort i alla fall. Sitter du på en Mac 2012 så har du antagligen ingen MacPro och då har Blackmagic Design lite trevliga thunderboltlösningar. En sådan där minivariant som kommer snart kostar inte mycket. Jag vet inte hur FCPX ser ut men i FCP6 är det inte kul annars ändå med tanke på gammaproblemet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...