anders10 Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Hej! Finns det någon videokamera som har liknande bild som en DSLR för normala pengar... En vettig DSLR med hyfsad optik går att hitta under 20 begagnad. Om vi säger upp till max 30000:- för en videokamera. Går det att hitta eller måste man upp med betydligt mer? Ny eller begagnad! Har hört att XF 100/105 har extremt platt och tråkig bild utan ett uns av filmkänsla, så den går dessvärre bort direkt. Synd, för jag tycker den verkar smidig och bra och den ligger helt rätt i pris. Någon som har eller har testat Sony:s NEX VG10/VG20? Finns det någon annan kanske? Tacksam för alla svar Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 Sony NEX-EA50 är väl det enda jag kan komma på. Jag är osäker på om den kommit ut, men enl. fotosidan ska den ligga på omkring 3500 euro med objektiv. Jag vet inte om det är den typ av kamera du söker, då det faktiskt är en axelkamera, men å andra sidan bygger den på samma sensor som NEX 5n(tror jag?). Ja, nå, har inte så mycket uppgifter om den, men det kanske kan vara något att kolla upp. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted September 30, 2012 Share Posted September 30, 2012 ----- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
anders10 Posted October 1, 2012 Author Share Posted October 1, 2012 Ja! Tack för det. Har kollat runt lite på tuben och så innan och hört mig för, men alltid bra att lägga en fråga här med! Anders 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Broberg Posted October 7, 2012 Share Posted October 7, 2012 Sony NEX-VG30 verkar väldigt bra, kommer dock först i nov/dec. Har Sony NEX-7 och kan då använda samma objektiv till båda. Det bästa med dessa är "kontrastfokuseringen" dvs det som är skarpt byter färg i sökaren. Bästa med VG30 är 2xdigitalzoom utan kvalitetsförluster och nya sökaren. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts