david- Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 Tänkte bara länka till två nya kameror som släppts och som kan vara väldigt intressanta för de flesta filmare. GH3 (Har hört att den kan spela in 60fps i 1080p vilket är ett otroligt plus): http://www.amazon.com/DMC-GH3KBODY-16-05-Camera-3-Inch-OLED-Body/dp/B009B0WREM 6D (Full-format i samma prisklass som 5D): Canon U.S.A. : Professional Imaging Products : EOS 6D 0 Quote
Tolin Posted September 17, 2012 Posted September 17, 2012 GH3 (Har hört att den kan spela in 60fps i 1080p vilket är ett otroligt plus): Panasonic | DMC-GH2 Digital SLR Camera Body (Black) | DMCGH2K Psst, du länkar till GH2 ;) 6D ser inte alls i närheten lika intressant ut som GH3. Rehoused 5D Mark III fast med mer moire och aliasing :/ Näh, Canon har helt kört av banan nu. Länge leve Panasonic och Blackmagic Design :bire 0 Quote
Kimster Posted September 18, 2012 Posted September 18, 2012 6D är intressant. Prismässigt, och WiFi är "about f-ing time" kan jag tycka. Konkurrerar direkt med D600 som jag "också" ..vill ta närmare titt på. GH3.. intressant men ändå inte så intressant, då jag behöver en riktigt bra stillbildskamera/fullformat med allt vad det innebär. (säger jag utan att provat den och någon annan GHx. Nog har jag inga problem att ändra min åsikt om den bra/bättre) 0 Quote
Kimster Posted April 26, 2013 Posted April 26, 2013 Filmade lite med GH3 på LLB mässan och tog med mig 70mbit videomaterial hem. Ser okej ut direkt ur kameran med en voightlander f0,95 0 Quote
StenR Posted April 27, 2013 Posted April 27, 2013 6D är faktiskt lite mer ljuskänslig än 5DMk3. Om det är viktigare än mindre moire beror ju på.Och priset är samma som 5DMk2 nu, Mk3 är mycket dyrare. Jag har läst att GH3 faktiskt har en på sitt sätt sämre sensor än GH2, inte lika unik längre utan mer lik konkurrenterna. Trist i så fall. 0 Quote
Recommended Posts