Team_fagott Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Hej! Jag gör just nu en budget för samproduktion med SVT kortfilm/dok. Min fråga är: bör jag budgetera för efterproduktion som ljud och färgkorrigering, eller görs det i TV-huest så att säga i regel med filmer som kommer in?? Det kanske ändå ska budgetera fast någon i huset gör detta? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted September 3, 2012 Share Posted September 3, 2012 Vet inte hur ingående samarbetet är men normalt sett så budgeterar man ju för rubbet. Filmen är ju inte klar förrän allt det är gjort. Däremot kan det ju vara bra att grovt bryta isär budgeten så typ redigering är en egen post, ljudläggning en osv. Då ser de ju att du har med det i budget och de kan säga att vi fixar det så det behöver du inte göra. Glöm inte att pengarna man får från SVT inte är momsade. PS. tror att denna fråga hör hemma i förproduktionstråden! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts