Jump to content

Tredje avsnittet! - Yoghurtkultur

Kathaugnir

Recommended Posts

Gräsrotsvlogg, inspelad på en vind!

Vill du ser mer (avsnitt varje måndag), så gilla vår Facebook: Yoghurtkultur!!!

Skrik självklart till om du har konstruktiv kritik eller tekniska synpunkter!

ÄVEN: Tipsa om vad som ska vara med i kommande avsnitt!

http://youtu.be/rCVetnSilpc

Filmat med en Canon T2i, kitlins (18-55), lite arbetslampor och ett lakan.

Redigerat i Adobe Premiere CS5.5.

Härlig lite nördig vlogg. Jag fattar upplägget direkt, vilket är riktigt bra(man kan väl beskriva det som ett kvalitetsgodkänd utplock från reddit?). Det finns flertalet liknande vloggar som jag bara smått känner till, som till exempel Mikes vSauce(du hänvisade till honom i slutet), men det känns ändå som du kan nischa dig lite mer och därmed kanske bli en kanal svenskar känner sig mer hemma att kolla på. Ta kanske med mer material som kan vara extra intressant för en svensk, som exempel.

Sen måste jag komplimera den rena videon. Det är så enkelt det kan bli; du står framför kameran med ett vitt lakan i bakgrunden. Men det känns också lite tomt. Jag kan tycka man antingen ska använda sig av blandade miljöer när man gör dessa typer av videos, eller kanske använda sig av mer grafik.

Tack för kanonbra kritik Golho!

Jag är helt med dig när det gäller nischandet! Jag har funderat på det tidigare, och tror att det är

en bra väg att gå! Samma när det gäller grafiken, har satsat på en ren känsla, men som du säger:

Grafik hade varit kanon! Kanske olika inslag med egna vinjetter?

Ska testa lite av dessa grejer nästa avsnitt/avsnittet efter det beroende på vad jag hinner. Tack

för mycket bra idéer och inspiration!