Starboyfilms Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Tjenare allihop! Här är min första show reel som jag klippt ihop av några av de mer lyckade filmerna/videorna jag gjort under min gymnasie tid på Media Gymnasiet i nacka strand. Vad tycker ni, kan jag visa denna show reel för producenter/arbetsgivare? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Musiken är det första jag tänker på. Visserligen passar den i början, men det känns mer som ännu en video. Inte ett riktigt showreel. Tänk även på rättigheter. Jag skulle använda färre scener från den där slisk-herren. Byta ut texten som säger att det är ditt showreel, kanske visa en slags animation för den istället - för att visa upp din bredd (om det är du som gjort roboten exempelvis). Och sist men inte minst, jag skulle ta bort scenen med spegeln helt. Eftersom den helt enkelt sänker resten av materialet. Så, där är lite tips från min sida. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted August 23, 2012 Share Posted August 23, 2012 Musiken är inge vidare alls för showreel-syfte. Många väljer att se på showreels utan musik (för att kunna se på det filmade materialet mer objektivt), och då hänger det på klippningen. Nu blev det att början bara bestod av massa klipp som flashade förbi varandra sekundvis utan att jag faktiskt fick se mycket alls. Du visar även en massa klipp från samma scener om och om igen utan att något faktiskt ändrar sig miljö- karaktär- eller handlingsvis, får mig att tänka att reel'en kanske skulle kunna kortas ner till hälften. Sen bör du även specifiera vad du (Starboyfilms) har stått för i materialet, om det är regi, foto, klippning eller liknande, om det nu inte skulle vara så att samtliga crew är en del av Starboyfilms. Folk kanske anlitar dig för att de gillade robotanimeringen (eller annat), och sen visar det sig att någon annan stått för just den delen. Annars så vart mycket av materialet väldigt trevligt :-) Speciellt intervjun med Tirzitis som jag tycker du bör lyfta fram tidigare. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts