Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

tjenare!

gjort en film..i skolan..o skulle lägga över den på DV-band för att ta hem o sen lägga in den på min dator via en XL-1a. So far so good. Men nu när jag lyssnar på ljudet i kameran...så "skriker" ljudet. Jag tittar på mätarna, och ljudet slår inte över eller nånting. O så vitt jag vet så har inte ljudet slagit över när jag la över det på DV-bandet heller. Är det något i kameran jag ska ändra eller what?

irriterande iaf...grrra

Postad

Kan tänkas att du råkat dista ljudet redan vid mix. Med tanke på att de flesta moderna redigeringsprogram kör ljudet 32-bitars floating point, & dessutom inte ens gör det speciellt bra, så är risken att du råkat mixa det för högt innan tape.

Var noga med att Master-regeln med VU-meter aldrig når fullt ut nollan för att vara säker.

Postad

Kan vara bra att rendera ljudet och kör du Final Cut Pro 3 eller senare ska alltid ljudet renderas då programmet är gjort så att ljudet komprimeras vid previev eller hur tusan de stavas.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...