maaac Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 tjenare! gjort en film..i skolan..o skulle lägga över den på DV-band för att ta hem o sen lägga in den på min dator via en XL-1a. So far so good. Men nu när jag lyssnar på ljudet i kameran...så "skriker" ljudet. Jag tittar på mätarna, och ljudet slår inte över eller nånting. O så vitt jag vet så har inte ljudet slagit över när jag la över det på DV-bandet heller. Är det något i kameran jag ska ändra eller what? irriterande iaf...grrra 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Är det kamerahögtalaren du lyssnar på så brukar dom låta ganska dåligt. Prova att lyssna på TVn eller en stereo. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maaac Posted February 11, 2005 Author Share Posted February 11, 2005 nädå. när jag capturar så skriker ljudet åsså. men jaojao..får väl sticka till skolan o fixa.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Kan tänkas att du råkat dista ljudet redan vid mix. Med tanke på att de flesta moderna redigeringsprogram kör ljudet 32-bitars floating point, & dessutom inte ens gör det speciellt bra, så är risken att du råkat mixa det för högt innan tape. Var noga med att Master-regeln med VU-meter aldrig når fullt ut nollan för att vara säker. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Hade sånt problem med gamla Premiere 6.5. Tog en stund innan jag lyckades klura ut att what you hear är INTE what you got. Vad kör du på för program? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickels Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Kan vara bra att rendera ljudet och kör du Final Cut Pro 3 eller senare ska alltid ljudet renderas då programmet är gjort så att ljudet komprimeras vid previev eller hur tusan de stavas. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maaac Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 det voro fel på kameran jag använde..nu funkade det galant! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts