Gabbexxify Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Här kommer ett sommarprojekt som jag och några vänner pysslade med i somras, se det absolut inte som något proffesionelt http://m.youtube.com/watch?v=DAGNGx2ii5c Inspelat med CANON EOS 550D med ett 18-55mm objektiv och audio-technica ATR6250 mikrofon 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted August 15, 2012 Share Posted August 15, 2012 Bilden flimrar och ger mig epilepsi. Gör nåt åt det så kanske jag kollar. Edit: Nu funkar det 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabbexxify Posted August 16, 2012 Author Share Posted August 16, 2012 Fattar inte vad du menar med flimmer, titta att det inte är nåt fel med din skärm eller grafik kort, är det någon annan som har problem med flimmer? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted August 16, 2012 Share Posted August 16, 2012 Nu funkar den men igår vare som om det var någon skum pulldown ni hade gjort, funkar dock bra nu. Edit: Liten kommentar på filmen är kanske på sin plats - inte min typ av film. Ni är ju ganska små fortfarande så med det sagt så tycker jag resultatet inte var too bad för er ålder, till och med kanske riktigt bra (för er ålder). Dock hade den nog blivit roligare om ni twistat till det ännu mer. Mer spårat, mer galenskap, mer wtf. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smörgåsmannen Posted August 17, 2012 Share Posted August 17, 2012 Säger som föregående talare att det är ett bra resultat för att inte ha tillgång till så mycket utrustning (antar jag), ålder etc. Filmen har sina brister och eftersom det inte är ett seriöst projekt, enligt er själva, så tror jag inte vi behöver gå in så mycket på det. Men jag skulle jobbat in texten i filmen lite mer, allrahelst under introt. En annan sak jag generellt tänkte på är ljud. Här behövs utrustning, absolut. Och det kan verka nog så pinsamt att sitta och babbla i sin ensamhet inne på sitt rum med stängda dörrar och fönster, under upptagning av så bra röster som möjligt, men gör man så, samt har tillgång till ett bra program att jobba i, så går det att komma upp i en helt godkänd nivå, ändå. Dock så gäller det ju att istället jobba med syncning av röst istället. Nåja, det är mycket jobb och kanske inte det man ska fokusera på som nybörjare, men det är generellt sett det, jag som audiofil, har svårt att ha överseende med vad gäller "hobbyproduktioner". 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts