Daniel Hållquist Postad 11 februari 2005 Postad 11 februari 2005 Hur tycker ni jag ska skriva detta? Filmen börjar med SCEN 1. Därefter SVART BILD och FÖRTEXTER. Och så fortsätter det. Alltså SCEN 2, SVART BILD OCH FÖRTEXTER. Sedan SCEN 3, SVART BILD OCH FÖRTEXTER. Förstår ni? Jag vill ha glapp mellan de första scenerna med svart bild och nödvändiga förtexter. Tacksam för svar. Godnatt. /Daniel 0 Citera
Fredrik Blom Postad 11 februari 2005 Postad 11 februari 2005 Ska man ens skriva in sånt i manus? /Rico 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 11 februari 2005 Författare Postad 11 februari 2005 Ifall man vill att det ska bli ett glapp ska man väl göra det? 0 Citera
Fredrik Postad 11 februari 2005 Postad 11 februari 2005 Jag är också tveksam till om du verkligen behöver skriva detta. Även om det kanske har en liten betydelse kommer det göra manuset mer svårläst, och då är frågan om det är värt det. Men om du måste kan man nog skriva så här: 1. INT. RUM - NATT Bla, bla, bla.. TONA TILL SVART (högerjusterat) FÖRTEXTER 2. INT. RUM - NATT Bla, bla, bla.. TONA TILL SVART (högerjusterat) FÖRTEXTER 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 11 februari 2005 Författare Postad 11 februari 2005 Jag är också tveksam till det, men den delen av mig som är torsk på filmer i långsamt tempo gillar det, man ser en sak, bilden försvinner, stämningsfylld musik, korta förtexter, följd av nästa scen. Kan nog bli bra. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.