Daniel Hållquist Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Hur tycker ni jag ska skriva detta? Filmen börjar med SCEN 1. Därefter SVART BILD och FÖRTEXTER. Och så fortsätter det. Alltså SCEN 2, SVART BILD OCH FÖRTEXTER. Sedan SCEN 3, SVART BILD OCH FÖRTEXTER. Förstår ni? Jag vill ha glapp mellan de första scenerna med svart bild och nödvändiga förtexter. Tacksam för svar. Godnatt. /Daniel 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Blom Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Ska man ens skriva in sånt i manus? /Rico 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted February 11, 2005 Author Share Posted February 11, 2005 Ifall man vill att det ska bli ett glapp ska man väl göra det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Posted February 11, 2005 Share Posted February 11, 2005 Jag är också tveksam till om du verkligen behöver skriva detta. Även om det kanske har en liten betydelse kommer det göra manuset mer svårläst, och då är frågan om det är värt det. Men om du måste kan man nog skriva så här: 1. INT. RUM - NATT Bla, bla, bla.. TONA TILL SVART (högerjusterat) FÖRTEXTER 2. INT. RUM - NATT Bla, bla, bla.. TONA TILL SVART (högerjusterat) FÖRTEXTER 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel Hållquist Posted February 11, 2005 Author Share Posted February 11, 2005 Jag är också tveksam till det, men den delen av mig som är torsk på filmer i långsamt tempo gillar det, man ser en sak, bilden försvinner, stämningsfylld musik, korta förtexter, följd av nästa scen. Kan nog bli bra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts