Hedefors Posted August 3, 2012 Share Posted August 3, 2012 Hallå! Vi är ett gäng glada amatörer från Göteborg som gör lite kortfilmer. Här är vår korta showreel på de senaste filmerna från september 2011 och fram till nu. Uppdaterade Showreelen med senaste filmen "Trasig" samt lite lugnare musik: och för dig som föredrar mer uptempo variaten har vi en version på Vimeo med musik från FantomenK: Filmerna som är med är: Tomten Hör du mig? Den oundvikliga våren Staden The Golden Rule Trasig Följ oss på Facebook här: Hedefors Productions | Facebook Musik av FantomenK: FantomenK | Facebook FantomenK - YouTube Tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedefors Posted September 24, 2012 Author Share Posted September 24, 2012 Vi gjorde en liten kortfilm("Trasig)" för Noomaraton 2012 1 September så jag passade på att uppdatera Showreelen samt byta ut musiken så på youtube länken finns den nya Showreelen som markerar 1 år med filmer som vi producerat med vår Canon EOS 550D, medans den gamla finns kvar på vimeo länken. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted September 24, 2012 Share Posted September 24, 2012 Av ren nyfikenhet undrar jag vad ni ska ha en showreel till? Det känns praktiskt att samla allt om det är effektmakeri såsom motion graphics, compositing eller CG man håller på med. Men man får ju olyckligtvis inte någon riktig inblick i berättelserna ni skapar och då blir det tyvärr lite segt i längden enligt mig. Det jag kan bedöma egentligen är ju er cinematografi eller ljudet men sådant lämnar jag över till de som är intresserade av sådant. //Q 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hedefors Posted September 25, 2012 Author Share Posted September 25, 2012 Av ren nyfikenhet undrar jag vad ni ska ha en showreel till? Det känns praktiskt att samla allt om det är effektmakeri såsom motion graphics, compositing eller CG man håller på med. Men man får ju olyckligtvis inte någon riktig inblick i berättelserna ni skapar och då blir det tyvärr lite segt i längden enligt mig. Det jag kan bedöma egentligen är ju er cinematografi eller ljudet men sådant lämnar jag över till de som är intresserade av sådant. //Q Tack för feedbacken! Bra fråga och det finns väl inget ett syfte för just vår Showreel. Det kanske snarare är något form av montage över vad vi gjort det senaste året. Först och främst tyckte jag att det var ett passande sätt att se tillbaka på hur vi arbetat det senaste året både i form av känslor vi försöker förmedla samt "vårt" bildspråk. Vi har länge försökt hitta en stil som passar oss och som vi känner förmedlar våra berättelser på vårt sätt. Och där har vi väl kommit en bra bit, dock har vi garanterat långt kvar :) Sen var det även menat som någon form av teaser för folk att kunna bli nyfikna(förhoppningsvis) och vilja klicka runt och spana in de tidigare filmer vi gjort. Helt enkelt, lite egenterapi och för att locka folk. :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts