OP5 Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Skall skicka en DVD video till pressning. Presseriet tar emot en ISO image, så frågan lyder, om jag har gjort en ISO image från Adobe Encore, kan jag lite på att resultatet blir EXAKT samma när jag skickar det på pressning som när jag bränner den till en DVDr, dvs kommer funka lika bra/dant i spelaren (förutom +/- grejen)? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pehrbau Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Jag har skickat en DVD bränd på -R med den lägsta hastigheten för pressniing. Har inte haft några problem. Själv använder jag iso från Encore när jag bränner DVD med Nero. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Tvålagers ska man bränna direkt från DVD-programmet, för att säkerställa att lagerbytet kommer på rätt ställe. Iofs refuceras denna typ av iso-brända skivor från verifieringsprogrammet hos presseriet. Direktbrända eller ddp är det som gäller får DL-skivor. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OP5 Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Så det är säkrare att skicka en bränd DVD-r än en ISO? Kan tillägga att det är en DVD-5 (video det gäller) alltså inget lagerbyte. Vad är en DL-Skiva? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts