pakisalim Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 En kort film om en tävling mellan en Maserati och en Dodge som jag filmat och redigerat. Program som jag använder är adobe premiere pro cs5.5 Fortsättningen kommer inom kort Hoppas ni gillar den! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quantum Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Snyggt! Älskar båda bilarna! Dock tycker jag den var ungefär 1:30 för lång. I och med att det inte är någon långfilm (eller typisk kortfilm) så känns den inte som den är tajt klippt nog för syftet. Det är ju trots allt ett race. Jag skulle hellre vilja se en snabbt klippt teaser med mycket tempo och ös än en långsam trailer som skriker mindre fart och fläkt. Men det är definitivt snyggt fotat och jag ser fram emot resultatet! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Det är svårt att filma bilar och få det snyggt. Framförallt utomhus i stark solljus. För reflektiva ytor brukar man vilja ha stora ljuskällor, Enorm segel eller softbox/Chimera Du märker direkt när det närmar sig solnedgång hur mycket vackrare det blir. Det beror på att hela himlen blir som en stor softbox. i ditt fall hade jag nog ersatt dom överexponerade himlarna. googla/youtuba "Sky replacemen with after effects" Bra jobbat 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pakisalim Posted July 27, 2012 Author Share Posted July 27, 2012 Snyggt! Älskar båda bilarna! Dock tycker jag den var ungefär 1:30 för lång. I och med att det inte är någon långfilm (eller typisk kortfilm) så känns den inte som den är tajt klippt nog för syftet. Det är ju trots allt ett race. Jag skulle hellre vilja se en snabbt klippt teaser med mycket tempo och ös än en långsam trailer som skriker mindre fart och fläkt. Men det är definitivt snyggt fotat och jag ser fram emot resultatet! Jag ska försöka ta flera snabba klipp i nästa video! Tack för kommentaren! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pakisalim Posted July 27, 2012 Author Share Posted July 27, 2012 Du har rätt det va jävligt svårt att filma den dan när jag va ute! ska absolut kika lite på Sky replacement Tack ska du ha! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PabloFernandez Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Glömde säga: Fina åkningar. Vad har ni kört för dolly? Här kan du se ett litet test på en grej jag jobbar med just nu. Självklart lite grading men kolla hur mycket finare det blir med blå molnigt himmel. http://www.pablofernandez.se/Buss_Before_After.jpg 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pakisalim Posted July 28, 2012 Author Share Posted July 28, 2012 Grymt det blev riktigt bra ju! har du gjort det i adobe after effects? Jag använde en "camera slider" som heter cinematic ,jag försökte använda lite av min steadycam merlin oxå men det blev misslyckad eftersom jag har inte kunnat balansera den riktigt på kameran som jag använder ,det blev mkt vinglig men i nästa video ska försöka balansera den rätt o ta några fina klipp med den oxå. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts