Gå till innehåll

Maserati Quattroporte VS Dodge Challenger Trailer


pakisalim

Recommended Posts

Snyggt! Älskar båda bilarna! Dock tycker jag den var ungefär 1:30 för lång. I och med att det inte är någon långfilm (eller typisk kortfilm) så känns den inte som den är tajt klippt nog för syftet. Det är ju trots allt ett race. Jag skulle hellre vilja se en snabbt klippt teaser med mycket tempo och ös än en långsam trailer som skriker mindre fart och fläkt.

 

Men det är definitivt snyggt fotat och jag ser fram emot resultatet!

Länk till kommentar
Share on other sites

Det är svårt att filma bilar och få det snyggt. Framförallt utomhus i stark solljus.

För reflektiva ytor brukar man vilja ha stora ljuskällor, Enorm segel eller softbox/Chimera

Du märker direkt när det närmar sig solnedgång hur mycket vackrare det blir. Det beror på att hela himlen blir som en stor softbox.

i ditt fall hade jag nog ersatt dom överexponerade himlarna. googla/youtuba "Sky replacemen with after effects"

Bra jobbat

Länk till kommentar
Share on other sites

Snyggt! Älskar båda bilarna! Dock tycker jag den var ungefär 1:30 för lång. I och med att det inte är någon långfilm (eller typisk kortfilm) så känns den inte som den är tajt klippt nog för syftet. Det är ju trots allt ett race. Jag skulle hellre vilja se en snabbt klippt teaser med mycket tempo och ös än en långsam trailer som skriker mindre fart och fläkt.

 

Men det är definitivt snyggt fotat och jag ser fram emot resultatet!

 

Jag ska försöka ta flera snabba klipp i nästa video!

 

 

Tack för kommentaren!

Länk till kommentar
Share on other sites

Grymt det blev riktigt bra ju!

har du gjort det i adobe after effects?

 

Jag använde en "camera slider" som heter cinematic ,jag försökte använda lite av min steadycam merlin oxå men det blev misslyckad eftersom jag har inte kunnat balansera den riktigt på kameran som jag använder ,det blev mkt vinglig men i nästa video ska försöka balansera den rätt o ta några fina klipp med den oxå.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...