gonefishing Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Jag håller på att starta upp ett eget produktionsbolag där vi kommer att syssla med olika produktioner så som reklamfilm, 3D-animering, hemsidor, loggor, ljud och musik till film mm. Vad jag vill veta är var priset ligger ungefärligt om jag skulle erbjuda att göra en reklamfilm åt ett normalstort företag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Du får räkna ut hur mycket arbete som krävs och vad som känns rimligt att ta betalt -- Sen också vad andra bolag inom samma område tar för sina tjänster. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bleckert Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Hur långt är ett snöre? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dand Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Jobbar mest med stillbild och använder BLFs prislistor som utgångspunkt. De har även en prislista för video tror jag... Är dock inte hemma nu och mins inte om de har med kommersiell produktion eller om det bara är redaktionella nyhetsklipp och sådant.... Men kolla gärna upp det.... Man behöver inte vara medlem i BLF. Man kan abonnera på deras prislistor och då ingår även viss telefonrådgivning vad gäller juridik och marknadsmässiga spörsmål. Med prislistorna följer även den del förklarande text om upphovsrätt och en del avtalsmallar... Meningen med denna typ av prislistor är ju inte att de ska vara bindande. Marknaden är fri och dynamisk men de ger en bild av vad som är rimliga prisnivåer. De är en bra utgångspunkt... Det kanske finns något liknande organ inom filmbranschen men det har jag inte koll på. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gonefishing Posted July 16, 2012 Author Share Posted July 16, 2012 Jobbar mest med stillbild och använder BLFs prislistor som utgångspunkt. De har även en prislista för video tror jag... Är dock inte hemma nu och mins inte om de har med kommersiell produktion eller om det bara är redaktionella nyhetsklipp och sådant.... Men kolla gärna upp det.... Man behöver inte vara medlem i BLF. Man kan abonnera på deras prislistor och då ingår även viss telefonrådgivning vad gäller juridik och marknadsmässiga spörsmål. Med prislistorna följer även den del förklarande text om upphovsrätt och en del avtalsmallar... Meningen med denna typ av prislistor är ju inte att de ska vara bindande. Marknaden är fri och dynamisk men de ger en bild av vad som är rimliga prisnivåer. De är en bra utgångspunkt... Det kanske finns något liknande organ inom filmbranschen men det har jag inte koll på. Superbra. Tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts