Jump to content

Video on video i Premiere CS6

TheQuo

Recommended Posts

Jag behöver lite hjälp med en musikvideo som jag håller på att redigera/klippa. Det är så att jag har ett klipp från en nattklubb med blinkande ljus och folk som dansar i ofokus. Jag skulle ha det här klippet på ett antal av mina klipp på tidslinjen. Nu är frågan kan man få det här klippet som en effekt? Jag vill att det här nattklubbs klippet ska följa med klippet (på tidslinjen) alltså om jag ändrar storlek eller flyttar följer nattklubsklippet med.

Använder Premiere CS6

Ursäkta men du skall ha ett klipp på ett antal av dina klipp och vill ha klippet som en effekt. Det kanske bara är jag som är hemskt trött nu så här mitt på natten mot söndag men jag förstår inte alls vad du menar. Förklara gärna lite mer tydligt.

Mvh /Pontus w

Ursäkta men du skall ha ett klipp på ett antal av dina klipp och vill ha klippet som en effekt. Det kanske bara är jag som är hemskt trött nu så här mitt på natten mot söndag men jag förstår inte alls vad du menar. Förklara gärna lite mer tydligt.

Mvh /Pontus w

Kanske lite luddigt skrivet. Det jag menar är att jag vill på flera klipp (på tidslinjen) ha effekten av blinkande ljus (nattklubb känsla). Jag tänkte då att man kunde ha det här klippet som en effekt eller ett lager. Jag har tidigare dragit ner klippet på de ställen jag vill ha effekten och dragit ner opaciteten. Men har nu upptäckt att det blivit väldigt bökigt eftersom att jag har flera bilder som samtidigt visas och klipp som "croppas" under tidslinjen så känns det lite bökigt att ha de som enskilda klipp. eftersom då måste jag hålla på att böka med nattklubbsklippet varje gång jag ändrar något på tidslinjen.