PontusParson Postad 9 juni 2012 Postad 9 juni 2012 Har nyss byggt en egen jib enligt oliviatech's instruktioner, riktigt bra faktiskt! DIY Mini Jib / Mini Camera Crane » CheesyCam Det som är mindre bra är mitt nuvarande stativ. Med jiben på gungar stativet och huvudet är nog inte starkt nog för det. Det jag letar efter nu är ett bra videostativ med starka ben som inte viker sig i första taget, runt 2000kr. Jag kollade in B&H's hemsida där jag såg denna: Pearstone VT2500B Video Tripod System VT-2500B B&H Photo Video Verkar jättebra osv., men med frakten blir det lite saftigt. Något liknande i Sverige? :) 0 Citera
PontusParson Postad 10 juni 2012 Författare Postad 10 juni 2012 Har nyss byggt en egen jib enligt oliviatech's instruktioner, riktigt bra faktiskt! DIY Mini Jib / Mini Camera Crane » CheesyCam Det som är mindre bra är mitt nuvarande stativ, ett Velbon C-600. Med jiben på gungar stativet och huvudet är nog inte starkt nog för det. Det jag letar efter nu är ett bra videostativ med starka ben som inte viker sig i första taget, runt 2000kr. Jag kollade in B&H's hemsida där jag såg denna: Pearstone VT2500B Video Tripod System VT-2500B B&H Photo Video Verkar jättebra osv., men med frakten blir det lite saftigt. Något liknande i Sverige? :) Bump, någon? 0 Citera
JDIP Postad 10 juni 2012 Postad 10 juni 2012 Hercules är ju rekommenderad av många Hercules 2.0 Head 0 Citera
PontusParson Postad 10 juni 2012 Författare Postad 10 juni 2012 Hercules är ju rekommenderad av många Hercules 2.0 Head Som sagt, det ska vara i 2000kr klassen. Tål också att tilläggas att jag ska kunna använda det till kameran som vanligt också! :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.