Gå till innehåll

Vilket stativ till min jib?


PontusParson

Recommended Posts

Har nyss byggt en egen jib enligt oliviatech's instruktioner, riktigt bra faktiskt! DIY Mini Jib / Mini Camera Crane » CheesyCam

Det som är mindre bra är mitt nuvarande stativ. Med jiben på gungar stativet och huvudet är nog inte starkt nog för det.

Det jag letar efter nu är ett bra videostativ med starka ben som inte viker sig i första taget, runt 2000kr.

 

Jag kollade in B&H's hemsida där jag såg denna: Pearstone VT2500B Video Tripod System VT-2500B B&H Photo Video

Verkar jättebra osv., men med frakten blir det lite saftigt. Något liknande i Sverige? :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har nyss byggt en egen jib enligt oliviatech's instruktioner, riktigt bra faktiskt! DIY Mini Jib / Mini Camera Crane » CheesyCam

Det som är mindre bra är mitt nuvarande stativ, ett Velbon C-600. Med jiben på gungar stativet och huvudet är nog inte starkt nog för det.

Det jag letar efter nu är ett bra videostativ med starka ben som inte viker sig i första taget, runt 2000kr.

 

Jag kollade in B&H's hemsida där jag såg denna: Pearstone VT2500B Video Tripod System VT-2500B B&H Photo Video

Verkar jättebra osv., men med frakten blir det lite saftigt. Något liknande i Sverige? :)

 

Bump, någon?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...