Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Använder mig av en Canon 60D och ska filma flera kväll/natt scener och behöver därför lite extra ljus. Är nybörjare när det kommer till ljussättning och vilka lampor man ska ha. Har tittat lite på en HDV-Z96 LED light och tycker den verkar prisvärd och lätt att bära runt. Hittade den på Scandinavianphoto för 1500 kr men verkar vara betydligt billigare här, även frakten inräknad; Cheapest Z96 LED, Discount Z96 LED Light, Wholesale Z96 Light [HDV-Z96]

Är jag helt ute och cyklar eller borde jag köpa den? Har ni något annat förslag. Priset ska helst ligga runt tusenlappen.

take care / elin

Postad

Jag är rädd att du kommer bli besviken om du köper en och hoppas på att den ska räcka som ända ljuskälla. Allt beror på hur när och mycket/lite som ska lysas upp. För en intervju / talkinhead situation (typ som ett nyhetsreportage med ljus + kamera max 1 meter från den som ska filmas) kan det kanske räcka men inte så mycket mer. Ska mer lysas upp kommer du minst behöva två och gärna fyra.

Mvh

Mikael

• 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...