Elin37 Postad 18 april 2012 Postad 18 april 2012 Hej! Använder mig av en Canon 60D och ska filma flera kväll/natt scener och behöver därför lite extra ljus. Är nybörjare när det kommer till ljussättning och vilka lampor man ska ha. Har tittat lite på en HDV-Z96 LED light och tycker den verkar prisvärd och lätt att bära runt. Hittade den på Scandinavianphoto för 1500 kr men verkar vara betydligt billigare här, även frakten inräknad; Cheapest Z96 LED, Discount Z96 LED Light, Wholesale Z96 Light [HDV-Z96] Är jag helt ute och cyklar eller borde jag köpa den? Har ni något annat förslag. Priset ska helst ligga runt tusenlappen. take care / elin 0 Citera
barnholdt Postad 18 april 2012 Postad 18 april 2012 Jag är rädd att du kommer bli besviken om du köper en och hoppas på att den ska räcka som ända ljuskälla. Allt beror på hur när och mycket/lite som ska lysas upp. För en intervju / talkinhead situation (typ som ett nyhetsreportage med ljus + kamera max 1 meter från den som ska filmas) kan det kanske räcka men inte så mycket mer. Ska mer lysas upp kommer du minst behöva två och gärna fyra. Mvh Mikael 0 Citera
gonefishing Postad 18 april 2012 Postad 18 april 2012 1500? Jag fick min för ca. 350kr på eBay. Den räcker gott och väl. Vill du ha mer ljus, köp en till och fäst dem på varandra. 0 Citera
Smörgåsmannen Postad 1 maj 2012 Postad 1 maj 2012 dealextreme har ju en del LED-paneler har jag sett, frakfritt och för struntpriser 300-500 kr så får du motsvarande. Dock kan jag inte svara för kvalitet. 0 Citera
barnholdt Postad 3 maj 2012 Postad 3 maj 2012 På slutet i denna videon gör han ett utomhusklipp. Så ser du lite lättare vad du kan förvänta dig. Mvh Mikael 0 Citera
Antonic Postad 21 juni 2012 Postad 21 juni 2012 Riktigt billigt!! Blir att beställa ett 3st på rad :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.