Gå till innehåll

Produktion av DVD


Tecknologen

Recommended Posts

Jag har tidigare gjort kursmaterial i Quicktime som jag distribuerat på CD till mina kursdeltagare. Nu tänkte jag ta steget och istället producera kurser på DVD. Jag använder (som väldig novis, men ändå...) Premiere Pro för själva redigeringen. Nu behöver jag hjälp av någon som kan tala om för mej vilket format jag skall köra ut filmen från PP och sedan i vilket program jag skall skapa menyer etc. I den enklare versionen behövs "bara" menyer till resp avsnitt i kursen (jag har testat i Nero och det funkar rätt bra, tycker jag) men i ett nästa steg behövs menyer med undermenyer. Kan man göra detta i Nero också?

Behöver hjälp med detta och kanske någon att bolla ideérna med också...

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad jag vet så hanterar Nero undermenyer. Mitt problem med Nero var att de skivor jag gjorde från Nero inte funkade i alla (stationära) spelare - det funkade bra i datorer, plus att jag tyckte menyskapandet var lite för stelt (styrt).

 

Men funkar menyskapandet för dig och skivorna är fungerande så är det bara att köra.

 

Encore är jättebra, men det kostar ju en nätt liten slant också...

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Tecknologen]Tack för hjälpen! Jag ska försöka titta lite på det här och prova mej fram... Vilken av alla inställningarna i PP mediaencoder skall jag använda för ett bra resultat?

MVH / H[/citat]

High quality PAL DVD. VÄlj bitrate på 8 Mpbs VBR och 'two passes'.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...