Jump to content

Tv-out i realtime, premiere.

Kallek

Recommended Posts

Jag minns när vi i skolan (för 100 år sedan) redigerade film på ett gammalt dc10+. På den mycket uråldriga macen lyckades vi, medans vi redigerade för fulla muggar få vårt material ut i tv:n medans vi redigerade. Altså i monitorn premiere och i tv:n det redigerade materialet i fullscreen medans vi arbetade. Nu sitter jag hemma på PC med ett Pinnacle Studio DV, jag har fattat att tv-out inte är en option med det kortet, men så såg jag studi DV+ med en composite utgång. Då undrar jag givetvis om det löser mina önskemål? Vad tror ni? Ringde dustin o frågade, men de bad mig fara åt helvete ;) Nä nä, skämt o sido. De sade att DV+ inte funkade, men ett DV500 för 7000:- skulle säkerligen funka fint. Hmmm... om en gammal DC10+ funkade, varför gör då inte dv+?

• 1 month later...

Tydligen ingen som förstod vad jag menade. enkelt och kortfattat. Jag vill se mitt redigeringsfönster i TV:n för att kunna korrigera färger o dyl, det e lite svårt att göra det i premierefönstret. vilket kort måste jag köpa?

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Inga problem, börja med att ladda ner de nyaste Detonator drivisarna från www.nvidia.com.

Gå sedan in på Avancerade inställningar för grafikkortet, där klickar du på Geforce (eller vilket kort du har). Klicka sedan "Overlay Controls" (vet inte vad den heter på svenska). Välj sedan Full Screen Device: Secondary (antagligen där du kör TVn).

Tror det ska funka nu, nu kör den ALL video i fullscreen direkt i TVn medan du på den vanliga skärmen ser vanliga Windows. Detta gäller DVD, DiVX, Premiere mm..

Lycka till!