Kallek Posted February 24, 2003 Share Posted February 24, 2003 Jag minns när vi i skolan (för 100 år sedan) redigerade film på ett gammalt dc10+. På den mycket uråldriga macen lyckades vi, medans vi redigerade för fulla muggar få vårt material ut i tv:n medans vi redigerade. Altså i monitorn premiere och i tv:n det redigerade materialet i fullscreen medans vi arbetade. Nu sitter jag hemma på PC med ett Pinnacle Studio DV, jag har fattat att tv-out inte är en option med det kortet, men så såg jag studi DV+ med en composite utgång. Då undrar jag givetvis om det löser mina önskemål? Vad tror ni? Ringde dustin o frågade, men de bad mig fara åt helvete ;) Nä nä, skämt o sido. De sade att DV+ inte funkade, men ett DV500 för 7000:- skulle säkerligen funka fint. Hmmm... om en gammal DC10+ funkade, varför gör då inte dv+? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kallek Posted March 31, 2003 Author Share Posted March 31, 2003 Tydligen ingen som förstod vad jag menade. enkelt och kortfattat. Jag vill se mitt redigeringsfönster i TV:n för att kunna korrigera färger o dyl, det e lite svårt att göra det i premierefönstret. vilket kort måste jag köpa? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted March 31, 2003 Share Posted March 31, 2003 Tror inte det går med det kortet, stod inget om det på deras hemsida iallafall, Pinnacle Själv hade jag planerat att köpa Matrox Parhelia till sommaren. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted April 19, 2003 Share Posted April 19, 2003 för mig fungerar det fint med mitt geforce. Jag blev själv otroligt förvånad när det fungerade men det känns otroligt bekvämt att inte behöva strula med dv kameran o en massa sånt 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Monochromic Posted April 27, 2003 Share Posted April 27, 2003 Men hur gör man rent praktiskt. Använder Premiere 6 och ett geeforce 2 mx med twin view och vanlig tv-out. Hur (om det går) matar jag ut monitorn via tv-out? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mrhaze Posted April 28, 2003 Share Posted April 28, 2003 Inga problem, börja med att ladda ner de nyaste Detonator drivisarna från www.nvidia.com. Gå sedan in på Avancerade inställningar för grafikkortet, där klickar du på Geforce (eller vilket kort du har). Klicka sedan "Overlay Controls" (vet inte vad den heter på svenska). Välj sedan Full Screen Device: Secondary (antagligen där du kör TVn). Tror det ska funka nu, nu kör den ALL video i fullscreen direkt i TVn medan du på den vanliga skärmen ser vanliga Windows. Detta gäller DVD, DiVX, Premiere mm.. Lycka till! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
street Posted May 2, 2003 Share Posted May 2, 2003 japp thats it 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts