Simmej Postad 6 mars 2012 Postad 6 mars 2012 Hejsan! Har tagit mitt första stapplande steg in i konstfilmsbranschen. Så presenterar nu en 2 minuter lång film som handlar om från den punkt då allting känns som värst till det att man tar sig uppåt igen. Filmen är inspelad på en 5D mark II, med hjälp av ett 24-70mm f2,8 och ett 50mm objektiv. Från vimeo: Directed, written and edited by: Simon Jansson Produced by: Simon Jansson, Sami Saku and Joel Bergman Music by: Hampus Wahlsten Narrator: Jan Karlsson Eftersom konstfilm är väldigt svårt att bedöma förväntar jag mig inte långa uppsatser med konstruktiv kritik. Detta är alltså min subjektiva visualisering av känslor jag haft, men ni får givetivs komma med förslag på hur ni kanske hade tänkt! :) Alla kommentarer uppskattas. Är redo att skratta, gråta, skrika, slåss, basta och somna... Så skjut. Efter dessa ord vill jag ännu påpeka att ni får tolka filmen hur ni vill. Allt väl. 0 Citera
Simmej Postad 12 mars 2012 Författare Postad 12 mars 2012 Någon som det ploppade upp tankar för? Make my day. (bump) 0 Citera
Tolin Postad 12 mars 2012 Postad 12 mars 2012 Började bra, men halvvägs igenom kändes det bara repeterande - För mycket av det vi redan sett, och voice overn började kännas som en långdragen reklam av något slag. Men som sagt, första halvan hade du mig :) 0 Citera
Simmej Postad 15 mars 2012 Författare Postad 15 mars 2012 Intressant att du tycker så! Själv är jag mest nöjd och tycker jag fick in mest känsla i andra halvan... Kan dock hålla med om att V.On kanske inte riktigt höll hela vägen. Hade min engelska lärare att göra V.On, vilket gjorde saken svårare då han hade en röst han kunde använda sig av, inte 10 som en skådespelare kan ha. Tack för synpunkten Tolin! 0 Citera
Adamantis Postad 15 mars 2012 Postad 15 mars 2012 +1 Gillar klipp och vinklar. Tänkte på klippet när du springer i sidled; om du hade haft lite träd i förgrunden hade det upplevts som du sprang fortare. De susat förbi mycket fortare än objekt i bakgrunden. Så hade jag gjort, inte nödvändigtvis vad du ville ha. Bra jobbat! 0 Citera
jakethesnake Postad 16 mars 2012 Postad 16 mars 2012 Gillar också. Men, den känns som reklam till något och som nämts känns bilderna lite upprepande. Varför inte ta lite nya bilder nu i vår på knoppar och snö som smälter när din russel Crowe/Michael Caine lärare börjar snacka om "the future". Skulle bli bra. 0 Citera
Simmej Postad 16 mars 2012 Författare Postad 16 mars 2012 Adamantis: Tack för feedbacken! :D Uppskattas. Klippen i sidleds är tagna från en bil, så hade varit rätt svårt att få in träd i förgrunden. Kan dock hålla med dig om att det hade skapat en bättre känsla. Jakethesnake: Skojj att du gillar! =D Haha, älskar Russel Crowes röst, så skojj att du drar paralleller mellan honom och min engelska lärare! Du har helt rätt, en tanke jag länge hade var faktist att dra in timelapse på när snö och is smälter, hade gett en rätt skön känsla. I ärlighetens namn var jag lite för lat för det... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.