Gå till innehåll

Vi som sitter uppe mitt i natten och jobbar


Min

Recommended Posts

Hej,

 

Tänkte att man kunde ha en allmän snacktråd för de som sitter uppe om nätterna och jobbar med film.

 

Själv sitter man och ljudlägger en kortfilm på 15 minuter och ska upp till föreläsning kl 9 imorgon bitti. Men det är för kul för att man ska kunna sluta:) Älskar när ljudet börjar passas in och hela filmen kommer till liv, klockan 02:12 på en söndag.

 

Händer det något mer därute?

Länk till kommentar
Share on other sites

Blir alltid nattjobb för min del när det kommer till redigering, manusskrivande och liknande. Har man gjort det till en del av sin dygnsrytm så blir det som sagt enkelt att fokusera även då. Anledningen är helt enkelt att natten är så fri, stresslös - Det är dötimmarna mellan dagarna och allt som ska ske under dem. Sen är det också underbart att gå och lägga sig med en känsla av att man gjort eller uppnått något - Då är man redo att ta sig an nästa dag.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker det är skönt att lägga sig klockan 22.00 och vakna klockan 06.00 på morgonen. Gå ut på balkongen andas in den friska luften och sen tända en cigg :D Inte sitta uppe på nätterna och sen sova bort hela dagen :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...